افغانستانخبر برتر

برنامه‌ی جهانی غذا: افغانستان با بدترین فاجعه‌ی انسانی مواجه است.

برنامه‌ی جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) می‌گوید که افغانستان با بدترین فاجعه‌ی انسانی روبه‌رو است و اگر اقدام فوری صورت نگیرد، میلیون‌ها نفر در این کشور در زمستان آینده با گرسنگی مواجه خواهند شد.

برنامه‌ی جهانی غذا امروز «دوشنبه، ۳ عقرب» با نشر گزارشی گفته که بیش از نیمی از جمعیت افغانستان (۲۲.۸ میلیون نفر) ممکن است از ماه آینده‌ی میلادی (نوامبر) امنیت غذایی نداشته باشند.

همچنین در این گزارش تأکید شده است که حدود ۳.۲ میلیون کودک زیر پنج سال هم به سوءتغذیه‌ی «حاد» دچار خواهند شد. دیوید بیسلی، مدیر اجرایی برنامه‌ی جهانی غذای سازمان ملل متحد گفته است که «کودکانی [در افغانستان در زمستان پیش رو] خواهند مرد و اوضاع بسیار بدتر خواهد شد».

در همین حال، او افزوده که افغانستان اکنون اگر «بدترین» کشور جهان نباشد، قطعا یکی از کشورهایی است که با بدترین فاجعه‌ی انسانی روبه‌رو است. مدیر اجرایی این نهاد تأکید کرده که شمارش معکوس برای به‌وقوع‌پوستن یک فاجعه‌ی انسانی در افغانستان آغاز شده است.

با این حال، برنامه‌ی جهانی غذا گفته است که ماهانه ۲۲۰ میلیون دالر نیاز دارد تا بخشی از ۲۳.۸ میلیون فرد آسیب‌پذیر در زمستان پیش رو را کمک کند. این نهاد برای جلوگیری از بحران انسانی ناشی از فقر و گرسنگی و تأمین نیازهای اساسی غذایی مردم افغانستان خواستار کمک فوری بشردوستانه شده است.

در گزارش تأکید شده است که طالبان در مهار این وضعیت ناتوان اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا