افغانستانخبر برتر

پاکستان: هیچ توافقی با امریکا برای اجرای عملیات نظامی در افغانستان وجود ندارد.

وزارت امور خارجه پاکستان گزارش‌ها درباره توافق احتمالی این کشور با امریکا برای در اختیار گذاشتن حریم هوایی پاکستان جهت استفاده واشنگتن برای اجرای عملیات نظامی و اطلاعاتی در افغانستان را تکذیب کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان امروز «شنبه، ۱ عقرب»، با نشر خبرنامه‌ای در واکنش به گزارش‌ها در مورد رسمی شدن توافق‌نامه استفاده از حریم هوایی پاکستان توسط ایالات متحده برای انجام عملیات نظامی و اطلاعاتی در افغانستان، گفته است که چنین تفاهمی وجود ندارد.

وزارت خارجه پاکستان گفته است که اسلام‌آباد و واشنگتن همکاری‌های دیرینه‌ای در زمینه امنیت منطقه و مبارزه با تروریسم دارند و دو طرف هم‌چنان در رای‌زنی‌های منظم مشغول‌اند.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داده است که امریکا به توافق‌ رسمی با پاکستان برای استفاده از حریم هوایی این کشور به هدف اجرای عملیات نظامی و اطلاعاتی در افغانستان نزدیک می‌شود. این گزارش روز جمعه، سی‌ام میزان، نشر شده است. سه منبع آگاه از نشست دولت بایدن با قانون‌گذاران امریکایی به سی‌ان‌ان این خبر را فاش کرده‌اند.

یکی از این منابع گفته است که پاکستان تمایل خود برای امضای یک تفاهم‌نامه در ازای کمک به اقدامات ضدتروریستی و کمک به مدیریت روابط با هند را اعلام کرده است. منبع دومی نیز گفته است که مذاکرات ادامه دارد و شرایط توافق که هنوز نهایی نشده است، ممکن است تغییر کند.

سی‌ان‌ان گزارش داده است که کاخ سفید هم‌چنان در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که می‌تواند عملیات ضدتروریستی علیه شاخه خراسان گروه داعش و دیگر مخالفان خود را در افغانستان اجرا کند.

این شبکه در این گزارش گفته است که ارتش امریکا در حال حاضر از حریم هوایی پاکستان برای رسیدن به افغانستان به‌عنوان بخشی از تلاش‌های جمع‌آوری اطلاعات استفاده می‌کند،  اما هیچ توافق رسمی برای اطمینان از ادامه دسترسی برای رسیدن به افغانستان وجود ندارد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا