افغانستانخبر برتر

معاونان نخست‌وزیر طالبان خواستار آزادسازی سرمایه‌ی مسدودشده‌ی افغانستان شدند.

ملا عبدالغنی برادر و مولوی عبدالسلام حنفی، معاونان نخست‌وزیر طالبان در دیدار با سایمون گس، نماینده‌ی خاص بریتانیا برای افغانستان، از جامعه بین‌المللی خواسته‌اند که سرمایه‌ی مردم افغانستان را آزاد کنند.

اداره امور طالبان در خبرنامه‌ای گفته است که این دیدار پیش از ظهر امروز «سه‌شنبه، ۱۳ میزان» در ارگ انجام شده است.

معاونان نخست‌وزیر طالبان گفته‌اند که به انزوا کشانیدن افغانستان باعث افزایش فقر و بیکاری می‌شود و تأثیرات منفی را نه تنها بالای افغانستان، بلکه بر تمام جهان بر جای می‌گذارد.

ملا برادر و حنفی خاطرنشان کرده‌اند که تلاش می‌کنند تا فقر و بیکاری به همکاری جامعه بین‌المللی از افغانستان از میان برود.

آنان به نهادهای بین‌المللی اطمینان داده‌اند که شرایط لازم برای فعالیت‌های‌شان در تمام بخش‌ها، به‌ویژه کمک‌های بشردوستانه و صحی فراهم شده است.

به گفته‌ی آن‌ها، طالبان اطمینان می‌دهند که از خاک افغانستان هیچ‌گونه خطری متوجه جهان نخواهد شد.

با این حال، سایمون گس، نماینده‌ی خاص بریتانیا برای افغانستان گفته است که کشورش می‌خواهد با طالبان در مورد ایجاد روابط سازنده و اعتماد‌سازی کار کند.

به نقل از خبرنامه‌ی اداره امور طالبان، سایمون همچنین افزوده است که فقر و بیکاری در افغانستان بالای تمام جهان تأثیر منفی می‌گذارد.

او در عین حال از تداوم کمک‌های بشردوستانه‌ی کشورش به افغانستان از طریق سازمان ملل متحد و سایر نهادهای بین‌المللی اطمینان داده و تأکید کرده است که برای بریتانیا تعلیم و تحصیلات عالی دختران بسیار مهم است و این کشور می‌خواهد نقش سازنده در افغانستان ایفا کند.

این درحالی است که با تسلط طالبان بر افغانستان، بیش از نُه میلیارد دالر سرمایه‌ی بانک مرکزی که در امریکا نگهداری می‌شد، از سوی دولت امریکا مسدود شد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا