افغانستانخبر برتر

شمار تلفات انفجار در «امام‌بارگاه فاطمیه قندهار» به ۶۲ کشته و ۹۰ زخمی افزایش یافت.

منابع محلی در ولایت قندهار تأیید می‌کنند که شمار تلفات حمله‌ی انتحاری بر مسجد شیعیان در حوزه‌ی اول امنیتی شهر قندهار به ۶۲ کشته و بیش از ۹۰ زخمی افزایش یافته است.

منابع صحی در قندهار امروز «شنبه، ۲۴ میزان» می‌گویند که این تعداد کشته روز گذشته در شفاخانه‌های مختلف شهر قندهار منتقل شده بودند.

این در حالی است که نوراحمد سعیدی، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در قندهار گفته است که تنها کشته‌شدن ۴۷ نفر در حمله‌ی انتحاری بر مسجد شیعیان را تأیید کرد. او همچنین تعداد زخمیان را بیشتر از ۷۰ نفر اعلام کرد.

حوالی ساعت ۱:۳۰ پس از چاشت روز گذشته سه مهاجم انتحاری در داخل امام‌بارگاه فاطمیه مواد انفجاری همراه‌شان را در میان نمازگزاران انفجار دادند. روز گذشته، طالبان گفتند که از جمع قربانیان این حمله، چهار نفر آنان در پی فروریختن دیوار بر اثر انفجار، کشته شده‌اند.

گروه داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است. سایت داعش توضیح داده که یکی از حمله‌کنندگان خود را به راهرو مسجد رسانده و توانسته در میان حدود ۳۰۰ نفر از نمازگزاران شیعه جلیقه‌ی انفجاری خود را منفجر کند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا