افغانستانخبر برتر

نماینده ایران در سازمان ملل: ایجاد دولت فراگیر در افغانستان یک ضرورت مطلق است.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد گفته است که ایجاد یک دولت فراگیر و مشتکل از همه گروه‌های قومی و مذهبی در افغانستان، ضرورت مطلق بوده و تسلط یک گروه قومی و مذهبی خاص بر کل کشور محکوم به شکست است.

به گزارش ایرنا، مجید تخت‌روانچی، نماینده ایران در سازمان ملل متحد، روز «چهارشنبه، ۵ عقرب»، در یادداشتی نوشته است که برای جلب اعتماد مردم افغانستان و احترام جامعه جهانی، باید دولتی به نماینده‌گی از همه شهروندان افغانستان تشکیل شود.

او افزوده است که جامعه بین‌المللی مسوولیت اخلاقی دارند که به مردم افغانستان کمک کنند تا در این شرایط دشوار روی پای خود بایستند.

مجید تخت‌روانچی گفته است: «جامعه جهانی باید مردم افغانستان را کمک کند تا با عزت و شرف روی پای خود بایستند.»

از سویی هم، او خاطرنشان کرده است که وضعیت کنونی افغانستان نیازمند یک تلاش هماهنگ بین‌المللی است و کشورهای همسایه می‌توانند در این زمینه نقش بزرگی را ایفا کنند.

او افزوده است: «ما بر این باوریم که یک رویکرد منطقه‌ای با حمایت سازمان ملل  می‌تواند به مردم افغانستان برای غلبه بر بحران کنونی کمک کند.»

تخت‌روانچی نوشته است که خروج عجولانه امریکا، سقوط ناگهانی حکومت غنی، تسلط طالبان بر کل افغانستان و تحولات سریع، پیامدهای جدی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را برای کل منطقه به همراه داشته است.

در همین حال، او گفته است که زمستان نزدیک است و تلاش‌ها برای ارایه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان باید دو برابر شود.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد با اشاره به امنیت منطقه تأکید کرده است که با تروریسم باید با قدرت مقابله شود و نباید اجازه داد که گروه‌های تروریستی از جمله داعش از وضعیت کنونی افغانستان برای ایجاد ویرانی و ایجاد وحشت میان مردم استفاده کنند.

این اظهارات در حالی از سوی این مقام ایرانی مطرح می‌شود که تهران امروز میزبان نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان در مورد این کشور است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا