افغانستانخبر برتر

آلمان ۶۰۰ میلیون یورو به کمک‌های خود به افغانستان اضافه کرد.

وزارت امور خارجه اعلام کرده است که این کشور برای افزایش کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان و تأمین بودجه سازمان‌های بین‌المللی کمک‌رسان در این کشور، ۶۰۰ میلیون یورو بیش‌تر به افغانستان کمک می‌کند.

در اعلامیه وزارت امور خارجه آلمان که روز پنج‌شنبه، سیزدهم عقرب، به نشر رسید، آمده است که وضعیت افغانستان از گذشته بسیار متشنج شده و اکنون رو به وخامت است. از این رو وزارت خارجه این کشور تأکید کرده است که کمک‌های بیش‌تری را به مردم افغانستان ارایه خواهد کرد.

به گفته وزارت خارجه آلمان، در حال حاضر بیش از نیمی از مردم افغانستان در معرض خطر گرسنه‌گی قرار دارند و ۵٫۵ میلیون تن دیگر در داخل این کشور آواره‌اند.

آلمان گفته است که در نتیجه خشک‌سالی، بیکاری و تحولات اخیر در افغانستان، اقتصاد ضعیف این کشور شروع به فروپاشی کرده است.

آلمان این کمک را از طریق سازمان‌های کمک‌رسان همچون کمیساریای عالی پناهنده‌گان سازمان ملل متحد و برنامه جهانی غذا و دیگر سازمان‌های بشردوستانه به افغانستان کمک خواهد کرد.

وزارت امور خارجه آلمان خاطرنشان کرده است که با این پول، سازمان‌های کمک‌رسان می‌توانند کمک‌های فوری و کارآمد را به میلیون‌ها انسان نیازمند در سراسر افغانستان توزیع کنند.

این وزارت تأکید کرده است:«شرکای ما اطمینان می‌دهند که این کمک‌ها فقط برای مقاصد بشردوستانه استفاده می‌شود و به نفع طالبان نیست.»

آلمان و سازمان‌های کمک‌رسان هم‌چنان از کشورهای همسایه افغانستان مانند ایران و پاکستان در تامین نیازهای بشردوستانه برای مهاجران افغان حمایت کرده است.
دولت آلمان در حالی از افزایش کمک‌های بشر دوستانه خود به افغانستان خبرداده که این کشور در ماه سپتامبر سال جاری نیز حدود ۲۵۰ میلیون یورو را به مردم افغانستان کمک کرده بود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا