افغانستانخبر برتر

کمیسیون تصفیه صفوف طالبان؛ چندین نیروی طالبان در کندز از وظایف‌شان بر کنار شده‌اند.

کمیسیون تصفیه صفوف نیروهای طالبان در ولایت کندز به فعالیت آغاز کرده است. این کمیسیون در نخستین مأموریتش شماری از منصوبان نیروهای طالبان را که استفاده‌جو و فرصت‌طلب خواند می‌شدند، از وظایف‌شان برکنار کرده است.

مطیع‌الله روحانی، رییس اطلاعات فرهنگ کندز، روز «چهارشنبه، ۱۹ عقرب»، به روزنامه ۸صبح گفته است که این کمیسیون به منظور شناساسی و برکناری افراد استفاده‌جو، فرصت‌طلب، مردم‌آزار و سرکش از سوی رهبری حکومت سرپرست طالبان ایجاد شده است.

به گفته روحانی، اعضای کمیسیون تصفیه صفوف طالبان، متشکل از نماینده‌گانی از وزارت‌ امور داخله، وزارت دفاع و ریاست عمومی امنیت ملی می‌باشد.

رییس اطلاعات و فرهنگ کندز می‌فزاید که این کمیسیون در نخستین روزهای مأموریتش چندین تن را از ولسوالی‌های خان‌آباد و مرکز ولایت کندز شناسایی و سبک‌دوش کرده است.

در همین حال، شماری از شهروندان کندز از این اقدام طالبان خرسند هستند و می‌گویند که پیش از این اعضای گروه طالبان به دلیل دشمنی‌های شخصی به نام‌های مختلف مردم را به قتل می‌رساندند.

گفتنی است که اخیراً قتل‌های مرموز نظامیان پیشین و فعالان جامعه مدنی در کندز و ولایات دیگر انجام می‌شود که سبب افزایش نگرانی مردم از امنیت جان‌شان شده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا