افغانستانخبر برتر

قریشی در نشست ترویکا: بهتر است با طالبان تعامل شود.

نشست ترویکا درباره افغانستان امروز در اسلام‌آباد برگزار شد. شاه‌محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان، از کشورهای جهان خواست تا با حکومت سرپرست طالبان تعامل کنند.

شاه‌محمود قریشی، امروز «پنج‌شنبه، ۲۰ عقرب»، در نشست ترویکا گفت که کشورهای جهان بهتر است با حکومت تازه‌تأسیس طالبان تعامل کنند، زیرا آنان در پی تعامل با جهان هستند.

او افزوده است: «تعامل با افغانستان نه‌تنها باید ادامه یابد، بلکه باید به دلایل متعدد افزایش یابد.»

او افزوده است که تعامل کشورها با حکومت سرپرست طالبان به تحکیم صلح و ثبات، توسعه اقتصادی پایدار و محدود کردن فضا برای گروه‌های تروریستی در داخل افغانستان کمک خواهد کرد.

قریشی خاطرنشان کرده است که  هیچ‌کس بازگشت مجدد جنگ داخلی به افغانستان را نمی‌خواهد و همین‌طور کسی خواهان فروپاشی اقتصادی این کشور نیست.

وزیر امور خارجه پاکستان، تصریح کرده است که همه طرف‌های حاضر در این نشست مایل هستند تا با عناصر تروریستی فعال در داخل افغانستان به‌طور موثر مقابله کنند.

قریشی گفته است، همه کشورها نگرانی و منافع مشترک در مورد افغانستان دارند و  تحقق صلح و ثبات در افغانستان مسوولیت همه است.

از سویی هم، او از فروپاشی نظام اقتصادی کشور هشدار داده و افزوده است که خشک‌سالی مردم را زیر فشار قرار داده و توقف کمک‌های بین‌المللی به افغانستان باعث توقف پروژه‌های عمرانی در این کشور شده است.

او گفته است که دسترسی افغانستان به ذخایر ارزی مسدود شد‌ه‌اش در کشورهای دیگر، به احیای فعالیت اقتصادی و حرکت اقتصاد این کشور به سمت ثبات و پایداری کمک خواهد کرد.

این اظهارات در مورد تعامل با حکومت سرپرست طالبان در حالی از سوی وزیر امور خارجه پاکستان مطرح شده است که تاکنون این کشور به‌گونه رسمی حکومت سرپرست طالبان را به رسمیت نشناخته است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا