اخبار سلبریتی هاجهانشاهد

ملاله یوسف‌زی، جوان‌ترین برنده جایزه نوبل، و مدافع حقوق زنان ازدواج کرد.

خانم یوسف‌زی، ۲۴ ساله، که در شهر بیرمینگام بریتانیا زندگی می‌کند، سه‌شنبه، ۱۸ عقربت توییت کرد: «امروز، روز ارزشمندی در زندگی‌ من‌است. من و آسر [مالک] عقد نکاح کردیم تا شریکان زندگی باشیم.»

او و همسرش عکس‌هایی از مراسم عقد نکاح ساده و مختصرشان را با حضور اعضای خانواده در بیرمنگام در شبکه‌های اجتماعی نشر کرده‌اند. ملاله نوشته: ««برای ما دعا کنید. برای پی‌مودن مسیری که با هم در پیش‌رو داریم، هیجان‌زده هستیم.»

گزارش شده که آسر مالک، شوهر ملاله، مدیر کارایی بالا در بورد کریکت پاکستان‌است و در گذشته نیز به عنوان مدیر در برخی سازمان‌های ورزشی پاکستان وظیفه اجرا کرده‌است.

از آقای مالک به عنوان دانش‌آموختهٔ اقتصاد و سیاست یاد شده که از دانشگاه علوم مدیریت لاهور،‌ پاکستان، مدرک لیسانس دارد.

ملاله یوسف‌زی، در ۱۵ سالگی از یک حمله مسلحانه، در زادگاهش در منطقه سوات، که به طالبان پاکستان نسبت داده شد، نجات یافت اما به شدت زخمی شد. او در آن زمان برای کسب حق آموزش برای دختران مبارزه می‌کرد.

ملاله به سخنوری و شجاعتش در دفاع از حقوق زنان، در بسیاری از کشورها از شهرت و محبوبیت برخوردارست. اما در زادگاهش پاکستان، افکار عمومی در باره فعالیت‌های او یکسان نیست.

در ماه جولای امسال، ملاله یوسف‌زی به مجله ووگ بریتانیایی گفت که مطمئن نیست آیا هرگز ازدواج خواهد کرد؛ اظهارنظری که در آن زمان در شبکه‌های اجتماعی در پاکستان انتقادها را علیه او بر انگیخت.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا