اخبار صحتجهانمقاله های صحت

مصرف بیشتر روغن زیتون خطر مرگ ‌زودرس را کاهش می‌دهد

محققان در دانشگاه هاروارد آمریکا در مطالعه‌ای جدید دریافته‌اند کسانی که مقادیر بیشتری روغن زیتون مصرف می‌کنند، کمتر دچار مرگ‌زودرس، بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و دیگر بیماری‌های دستگاه عصبی می‌شوند.

این پژوهشگران همچنین می‌گویند کسانی که روغن زیتون را به جای چربی حیوانی مصرف می‌کنند، کمتر در معرض خطر مرگ و میر قرار می‌گیرند.

مارتا گواش-فره، محقق ارشد در بخش تغذیه دانشگاه هاروارد، می‌گوید: «ارتباط مصرف روغن زیتون با کاهش خطر بیماری‌های قلبی-عروقی پیشتر نشان داده شده بود، اما ارتباط آن با مرگ زودرس نامشخص بود. یافته‌های ما توصیه‌های رژیم غذایی فعلی را برای جایگزینی چربی‌های حیوانی با روغن‌های گیاهی برای پیشگیری از بیماری‌های مزمن و مرگ‌های زودرس تأیید می‌کند.»

پژوهشگران در تحقیق خود از داده‌های سلامت جمع‌آوری شده مربوط به بیش از ۹۰ هزار مرد و زن در حد فاصل سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۸ استفاده کرده‌اند. در این تحقیق از شرکت‌کنندگان خواسته شده بود هر چهار سال یک بار (برای مدت حدود ۳۰ سال) پرسش‌نامه‌های غذایی خاصی را تکمیل کنند و برای مثال بگویند چقدر از زیتون در سس‌های سالاد، نان، پخت یا سرخ کردن استفاده می‌کنند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا