افغانستانخبر برتر

هند ۵۰۰ هزار دوز واکسین کرونا به کابل فرستاد.

وزارت امور خارجه هند اعلام کرده است که ۵۰۰ هزار دوز واکسین کرونا را در شفاخانه صحت طفل اندراگاندی به مسوولان صحت عامه طالبان تسلیم داده است.

این وزارت امروز شنبه، ۱۱ جدی، با نشر خبرنامه‌ای گفته است که قرار است ۵۰۰ هزار دوز دیگر را در هفته‌های آینده از هند به کابل ارسال کند.

براساس این اعلامیه، دولت هند متعهد شده است تا کمک های بشردوستانه بیش‌تر به شمول مواد غذایی و یک میلیون دوز واکسین کرونا و داروهای ضروری دیگر را نیز به مردم افغانستان بفرستد.

براساس اعلامیه وزارت خارجه هند، این کشور سال گذشته میلادی ۱٫۶ تن کمک‌های پزشکی را از طریق سازمان جهانی بهداشت به افغانستان فرستاده است.

در این خبرنامه گفته شده که در هفته‌های آینده، دولت هند برای تامین گندم و بقیه کمک‌های پزشکی اقدام خواهد کرد و تأکید کرده است که در این راستا، با آژانس‌های سازمان ملل و سایر سازمان‌های مددرسان برای نهایی کردن روش‌های حمل‌ونقل در تماس است.

هند پیش از این نیز اعلام کرده بود که ۵۰ هزار متریک تن گندم را از طریق پاکستان به افغانستان ارسال می‌کند، اما تاکنون بر سر نحوه ارسال آن، با پاکستان به تفاهم نرسیده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا