افغانستانخبر برتر

یونیسف: بدون اقدام فوری، بیش از یک میلیون کودک افغان خواهند مرد

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) هشدار داده است که بیش از یک میلیون کودک در افغانستان در معرض خطر سوء‌تغذیه حاد و مرگ قرار دارند. این نهاد خواهان کمک‌های عاجل جامعه جهانی برای جلوگیری از فاجعه قریب‌الوقوع شده است.

پراوران ماهات، متخصص ارتباطات در دفتر منطقه‌ای آسیای جنوبی یونیسف، پس از بازدید از شفاخانه کودکان اندرا گاندی در کابل، خواستار «اقدام فوری» شده است.

این مقام صندوق حمایت از کودکان، روز یک‌شنبه، ۳ دلو، از شفاخانه صحت طفل اندرا گاندی در کابل دیدن کرده است.

متخصص ارتباطات دفتر منطقه‌ای آسیای جنوبی یونیسف در بیانیه‌ای که در توییتر خود منتشر کرده، گفته است: «یونیسف تخمین می‌زند که بدون اقدام فوری، امسال بیش از یک میلیون کودک [در افغانستان] ممکن است از سوء‌تغذیه حاد رنج ببرند.»

وی افزوده است: «به همین دلیل است که ما از شرکای کشورهای‌مان و کمک‌کننده‌گان درخواست می‌کنیم تا از کودکان در  افغانستان حمایت کنند و این کمک‌ها هم اکنون به‌گونه فوری نیاز است.»

یونیسف در حالی از وضعیت کودکان در افغانستان ابراز نگرانی می‌کند که پیش از  نیز سازمان صحی جهان هشدار داده بود که میلیون‌ها افغان ممکن است قبل از شروع زمستان سخت غذای خود را تمام کنند و حدود یک میلیون کودک در معرض خطر گرسنه‌گی و مرگ قرار دارند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا