افغانستانخبر برتر

ایلهان عمر تصمیم بایدن برای تقسیم ذخایر ارزی افغانستان را «بی‌وجدانی» خواند.

ایلهان عمر، نماینده مسلمان کنگره امریکا در واکنش به تصمیم بایدن برای تخصیص ۳.۵ میلیارد دالر از ذخایر ارزی افغانستان به قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر گفته است که این عملکرد «بی‌وجدانی» است.

این نماینده کنگره امریکا، روز جمعه، ۲۲ دلو ضمن بازنشر گزارش نیویارک‌تایمز در مورد تصمیم اخیر بایدن گفته است که در حملات ۱۱ سپتامبر حتا یک شهروند افغانستان در میان هواپیماربایان نبود.

او افزوده است: «ما در حالی ذخایر ارزی افغانستان را کسر می‌کنیم که میلیاردها دالر به دولت‌های عربستان سعودی و مصر می‌دهیم که ارتباط مستقیمی با تروریست‌های ۱۱ سپتامبر داشتند.»

او همچنین گفته است که با بری آموندسون، برادر یکی از قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر که گفته بود: «من می‌ترسم که نتیجه نهایی ضبط این پول آسیب بیشتری به افغان‌های بی‌گناهی بزند که پیش از این نیز رنج زیادی را متحمل شده‌اند» موافق است.

ایلهان عمر خاطرنشان کرده است که مجازات میلیون‌ها نفر از گرسنه‌گان جنایت و دور از وجدان است.

گفتنی است که بر بنیاد تصمیم اخیر جو بایدن نیمی از ذخایر ارزی کشور به قربانیان ۱۱ سپتامبر اختصاص می‌یابد، در حالی که میلیون‌ها تن در افغانستان با بحران بشری جدی و گرسنه‌گی حاد مواجه هستند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا