افغانستانخبر برتر

سازمان ملل متحد در واکنش به بازنشدن مکتب‌های دخترانه ابراز تأسف کرد.

سازمان ملل متحد در واکنش به بازنشدن مکتب‌های دخترانه ابراز تأسف کرده است.

دفتر معاونت سازمان ملل متحد برای افغانستان (یوناما) با نشر توییتی امروز چهارشنبه، ۳ حمل گفته است که از اعلام مسوولان مبنی بر تمدید ممنوعیت دانش‌آموزان دختر متأسف است.

هیدر بار، مدیر بخش زنان دیده‌بان حقوق بشر نیز این تصمیم را «ظالمانه» خوانده است. او با نشر توییتی گفته است: «فکرکردن به توضیحی ]در این زمینه[ جز ظلم عمدی، سخت است.»

سازمان عفو بین‌الملل نیز از تغییر کامل در تصمیم مسوولان برای بازگشایی مکاتب دخترانه در افغانستان «عمیقاً ابراز نگرانی کرده است.» این سازمان گفته است که جامعه جهانی باید اقدامات فوری را روی دست گیرد تا دختران افغانستان بتوانند به آموزش بدهند.

این مک‌کری، کاردار سفارت امریکا برای افغانستان هم این تصمیم را «ناامیدکننده» خوانده است و گفته که جوانان افغانستان شایسته آموزش و تحصیل‌اند.

با وجود فشارهای جهانی و تعهد مسوولان بر بازگشایی مکاتب دخترانه، در ۳ حمل، وزارت معارف اعلام کرد که مکاتب متوسطه و لیسه‌های دخترانه تا امر بعدی بسته خواهد بود. وزارت معارف دلیل تمدید این محدودیت را «طرح شرعی لباس برای دختران در مکاتب» کشور عنوان کرده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا