افغانستانخبر برتر

خالد پاینده در امریکا تاکسی‌رانی می‌کند.

خالد پاینده، سرپرست وزارت مالیه حکومت پیشین افغانستان در امریکا به تاکسی‌رانی رو آورده است.

به گزارش روزنامه واشنگتن‌پست، پاینده می‌گوید، او این شغل را برای حمایت از همسر و چهار فرزندش انتخاب کرده است، زیرا پس‌انداز خانواده‌اش در افغانستان پس از روی‌کارآمدن طالبان سوخته است.  او گفته است که از این شغل خود راضی است و مجبور نیست «ناامید» باشد.

او در پاسخ به این سئوال که چه اتفاقی افتاد و چه کسی مقصر بود، خود و سیاسیون را مقصر دانسته و  گفته است: «ما اراده‌ی جمعی برای اصلاحات و جدی بودن نداشتیم.»

پاینده امریکایی‌ها را هم به‌خاطر «تحویل افغانستان به دست طالبان و خیانت به ارزش‌هایی که ظاهراً به جنگ آنها دامن زده بود سرزنش کرده است».

او پیش از سقوط دولت افغانستان از سمت‌اش استعفا کرد و به امریکا رفت.

پاینده در زمان مأموریت خود در وزارت مالیه بارها به وجود فساد مالی در دولت اذعان کرده بود. او باری در مجلس نمایندگان گفته بود که روزانه هفت تا هشت میلیون دالر عواید دولت به‌دلیل فساد در گمرکات کشور جمع‌آوری نمی‌شود. او وعده کرده بود که در این زمینه اسناد ارایه می‌کند و افراد فساد را معرفی خواهد کرد؛ اما در چندین جلسه پاسخ‌گویی مجلس نمایندگان در این مورد حاضر نشد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا