افغانستانخبر برتر

متقی و وزیر خارجه ترکیه برسر مدیریت میدان های هوایی افغانستان گفتگو کردند.

وزارت خارجه طالبان با نشریک اعلامیه خبر داده است که امیر خان متقی، سرپرست این وزارت درحاشیه نشست “دیپلوماسی انتالیا فوروم” در شهر انتالیای ترکیه با مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در مورد چگونگی مدیریت میدان هوایی کابل و سایر میدان های هوایی بین المللی افغانستان دیدار و گفتگو کرده اند.

در اعلامیه وزارت خارجه طالبان آمده است که دو طرف روی موادی از قرار داد مدیریت میدان هوایی کابل بحث کرده اند که هنوز هم بر سر آن نیاز به گفتگو می‌رود.

بربنیاد این اعلامیه؛ دراین نشست وعده سپرده شده است که افغانستان و ترکیه به شمول قطر به زودترین فرصت تلاش کنند تا از طریق بحث های تخنیکی روی موضوعات دیگر در پیوند به مدیریت میدان هوایی کابل به یک راه حل برسند.

پیش از تسلط طالبان در افغانستان میدان هوایی بین المللی کابل از سوی نیرو های خارجی اداره و مدیریت می شد.

پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان ترکیه و قطر برای تامین امنیت و مدیریت میدان هوایی کابل و سایر میدان های هوایی بین المللی این کشور ابراز آمادگی کردند.

قرار است ترکیه و قطر به گونه مشترک مدیریت میدان هوایی کابل و در صورت امکان مدیریت سایر میدان های هوایی این کشور را به دست گیرند.

از هفت ماه به اینسو گفتگو ها و نشست های سه جانبه میان کابل، انقره و دوحه ادامه دارد اما به نظر می رسد که تاکنون مباحث تخنیکی در این باره به پایان نرسیده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا