افغانستاناقتصادخبر برتر

فیصله کابینه‌ طالبان: دلیل افزایش گدایان در شهر کابل بررسی شود.

کابینه‌ی حکومت سرپرست طالبان خواستار بررسی دلیل افزایش گدایان در شهر کابل شده است.

به نقل از خبرنامه اداره‌ی امور حکومت طالبان که امروز «سه‌شنبه، ۳۰ حمل» منتشر شده، کابینه‌ی این گروه وزارت‌های کار و امور اجتماعی و وزارت داخله و جمعیت افغانی سره‌میاشت را توظیف کرده است تا دلیل افزایش گدایان را بررسی و «اقدامات لازم انجام دهند».

این درحالی است که فقر و گرسنگی در پی روی‌کارآمدن طالبان که منجر به قطع کمک‌های خارجی و وضع محدودیت مالی شد، فراگیر شده است.

فقر و تنگدستی برخی از افراد را وادار به فروش فرزند و اعضای بدنشان کرده‌اند. به تازگی مردی به‌دلیل مشکلات اقتصادی خودش را در شهر کابل آتش زده است.

کابینه‌ی حکومت سرپرست طالبان درباره‌ی قاچاق انسان نیز بحث کرده و در فیصله‌ی این نشست وضعیت شهروندان افغانستان در مرز ایران «بد» توصیف شده است.

هیأت دولت طالبان به دادستانی کل این گروه وظیفه سپرده است تا درباره‌ی شهروندان افغانستان که در ایران «اسیر» شده بررسی کند و در صورت امکان برای بازگشت آنان به کشور، به ایران سفر کند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا