تکنالوژیشاهدمعلومات

ولاگ چیست؟

به زبان ساده،‌ ولاگ در واقع ویدئو بلاگی است که به جای استفاده از کلمات، از ویدئو برای خلق محتوا در هر زمینه‌ای استفاده می‌کند. ولاگری به سرعت در حال محبوب شدن است و طولی نمی‌کشد که شاهد رقابتی تنگاتنگ بین بلاگ و ولاگ خواهیم بود. اگر از همین حالا در ذهنتان این سوال شکل گرفته که اصلا ولاگ چیست و چه برتری نسبت به دیگر روش‌های تولید محتوا دارد، شما یکی از مخاطبان ما هستید.

ولاگ چیست؟

ولاگ (Vlog) همان ویدئوبلاگ (Video Blog) است. یعنی بلاگی که به جای متن به شکل ویدیو منتشر می‌شود.

اگر هم نمی‌دانید بلاگ چیست که باید خدمتتان عرض کنم اوایل گسترش اینترنت بلاگ به وبسایت‌های شخصی می‌گفتند که صاحبان آن به صورت مستمر از زندگی، کار یا موضوعات مورد علاقه خودشان در آن می‌نوشتند.

حالا همین بلاگ نوشتاری تبدیل شده به ولاگ و این ویدیوها در کانال‌های مختلفی مثل یوتیوب، آپارات، اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگری منتشر می‌شود.

اگر جایی در جواب سوال ولاگ چیست با عبارت ویدئوکست (VideoCast) مواجه شدید، تعجب نکنید! نام دیگر ولاگ، ویدئوکست است اما استفاده از آن مرسوم نیست.

ولاگ‌ها همگی درباره یک موضوع خاص تولید و معمولا حتی تا چندین قسمت، منتشر می‌شوند. ولاگ‌هایی که امروزه بیشتر با آنها مواجه می‌شویم بیشتر به قصد کسب درآمد از ولاگری تولید شده و معمولا با موضوع آنباکسینگ (ترجیحا لوازم دیجیتال)، بازی، گردشگری، نقد لوازم‌های مختلف مخصوصا آرایشی و یا سبک زندگی روزمره تولید می‌شوند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا