افغانستانخبر برتر

ملا هبت الله آخندزاده: افغانستان حالا مستقل است و فرمایشات خارجی‌ها را نمی‌پذیرد

ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان در نشست علمای طرفدار این گروه در کابل اشتراک کرد.

یک پیام صوتی که به نشر رسیده است در آن ملا هبت‌الله می‌گوید که اکنون حکومت در افغانستان مستقلانه کار می‌کند، فرمایشات خارجی‌ها را نمی‌پذیرد و مسیری را که در پیش دارد تعقیب می‌کند. او گفته است که برای پذیرفتن سفارش خارجی‌ها حتا یک قدم پیش نمی‌گذارد.

در نقل قولی از رهبر طالبان که از سوی خبرگزاری باختر منتشر شده، او گفته است: «یک کشور تا زمانی پیشرفت نمی‌تواند که مستقل نباشد. ما الحمدالله حالا یک کشور مستقل هستیم، دیگران به ما سفارش نکنند، نظام خود ماست و خود ما فیصله می‌کنیم.»

او تأکید کرده است که «دشمن پس از شکست در میدان جنگ، حالا کوشش می‌کند که از راه دسیسه اهداف خود را تعقیب کند. امروز افغانستان یک کشور آزاد است و تعقیب همین مسیر حق مسلم این کشور است».

صدای منسوب به ملا هبت‌الله افزوده است که «جنگ کافران» با آنان بر سر مال و زمین نبوده، بلکه جنگ عقیده و نظر بوده است. به‌گفته‌ی او، این جنگ هنوز ختم نشده و تا قیامت ادامه خواهد داشت.

او به موضوعات مختلف دیگر نیز اشاره کرده است، از جمله این که تاجران باید بدون ترس به سرمایه‌گذاری‌شان در افغانستان ادامه بدهد، زیرا به‌گفته‌ی او، کمک دیگران اقتصاد کشور را نمی‌تواند رشد بدهد، بلکه «ما را محتاج می‌سازد و استقلال اقتصادی را از ما می‌گیرد».

آخندزاده همچنین گفته است که «جهاد و حکومت» دو دوره‌ی متفاوت است، کار «مجاهدین» به پایان رسیده و حالا اجرای شریعت بر عهده عالمان دین است. او بر پایان دادن به فساد، رشوت، قلدری و تبعیض قومی تأکید کرده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا