افغانستانخبر برتر

کمیسیون رسیده‌گی به حوادث طبیعی طالبان: در نتیجه سیل‌های اخیر ۱۹۴ تن جان باخته‌اند.

کمیسیون رسیده‌گی به حوادث طبیعی طالبان می‌گوید که در نتیجه سیل‌های اخیر در ۲۱ ولایت کشور، ۱۹۴ تن جان باخته و ۲۶۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

کمیسیون رسیده‌گی به حوادث طبیعی طالبان روز شنبه، ۵ سنبله، در یک نشست خبری در مورد آخرین آمار تلفات و خسارات ناشی از سیلاب‌های اخیر در ۲۱ ولایت کشور، معلومات ارایه کرد.

شرف‌الدین مسلم، معین وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث طالبان، گفت که در اثر سرازیر شدن سیل‌های یک ماه اخیر در ۲۱ ولایت، ۱۹۴ تن جان باخته و ۲۶۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

او افزود که در این سیلاب‌ها، ۱۲ هزار و ۲۰ خانه به‌گونه قسمی و کلی تخریب و ۹ هزار راس مواشی تلف شده است.

مسلم تصریح کرد که هم اکنون بیش از یک میلیون خانواده به کمک‌های عاجل و اقدامات اساسی نیاز جدی دارند.

عطاالله عمری، سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری طالبان، نیز گفت که در اثر سرازیر شدن سیل‌های اخیر، حدود ۶۰۰ هزار جریب زمین زراعتی تخریب شده‌ است.

به گفته او، در اثر این سیل‌ها، شمار زیادی از درختان مثمر و غیرمثمر نیز از‌ بین رفته است.

عبداللطیف منصور، سرپرست وزارت انرژی و آب طالبان، گفت که ۴۴۱ بند آب، ۳۲۹ بند محلی، ۷۵۰ کاریز، ۲۲ بند انجنیری و ۶۵۰ متر دیوار استنادی در اثر این سیل‌ها از بین رفته است.

در عین حال داکتر قلندر عباد، سرپرست وزارت صحت عامه طالبان، گفت که تیم‌های اضطراری به شمول داکتران مرد و زن با امکانات دست‌داشته به محلات حادثه فرستاده شده‌اند.

گفتنی است که در روزهای اخیر شمار زیادی از ولایت‌های کشور شاهد سیل‌های ویرانگر بوده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا