جهانخبر برترعلم

تصاویر جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب از کهکشان فانتوم.

تلسکوپ فضایی جیمز وب، در تصویر تازه‌ای که از سوی ناسا و آژانس فضایی اروپا منتشر شده است، جزئیات خیره‌کننده جدیدی از تکه‌ای از کیهان را در فاصله ۳۲ میلیون سال نوری از ما فاش کرده است.

فناوری فروسرخ این تلسکوپ که در دسامبر ۲۰۲۱ به فضا پرتاب شد، امکان دید واضح‌تری از کهکشان معروف به «فانتوم» را فراهم کرده است.

ناسا و آژانس فضایی اروپا اعلام کردند: «دید تیزبین جیمز وب، رشته‌های ظریفی از گاز و غبار را در بازوهای مارپیچی بزرگی که از مرکز این تصویر به بیرون می‌پیچد آشکار کرده است.»

این دو نهاد معتبر فضایی در بیانیه‌ای گفتند: «فقدان گاز در منطقه مرکزی منظره‌ای از خوشه ستاره‌ای را در مرکز کهکشان نشان می‌دهد.»

این جرم آسمانی چرخان که به‌طور رسمی ام۷۴ (M74) نامیده می‌شود در صورت فلکی حوت در فاصله ۳۲ میلیون سال نوری از زمین قرار دارد.

صورت فلکی حوت نخستین بار در سال ۱۷۸۰ میلادی کشف شد. قطر آن ۹۵ هزار سال نوری است و تخمین زده می‌شود که حدود ۱۰۰ میلیارد ستاره را در خود جای داده باشد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا