افغانستان

امرالله صالح: بیش از نصف اعضای خانواده و دفترم به کرونا مبتلا شده‌اند.

امرالله صالح،‌ معاون اول ریاست‌جمهوری کشور اعلام کرده است که بیش از نصف اعضای خانواده و دفتر کارش به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. صالح آمار مشخصی ارایه نکرده است.

پیش از این شماری از کارمندان ارگ ریاست‌جمهوری نیز به کرونا مبتلا شده بودند.

آقای صالح امروز (پنج‌شنبه،‌ ۱۵ جوزا) در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک خود همچنان نوشته است که افغانستان در حال حاضر در بدترین مرحله‌ای از شیوع ویروس کرونا قرار دارد.

او در حالی که گفته است این وضعیت را پیش‌بین بوده‌اند، همچنان تأکید کرده است که دولت با تمام منابع و توان در خدمت مردم افغانستان قرار دارد.

آقای صالح گفته است که کرونا آفت همه‌گیر و جدی است. او در عین حال از مردم نیز خواسته است که به‌خاطر خود و خانواده‌های‌شان، به توصیه‌های وزارت صحت عامه عمل کنند.

او افزوده است: «ما همه دست به کار استیم تا آسیب‌های ناشی از این ویروس مهلک را کم سازیم. اما هیچ کس در امان نیست.»

این در حالی است که براساس آخرین آمار وزارت صحت عامه، تا کنون ۱۸ هزار و ۵۴ نفر در سطح افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این میان، یک‌هزار و ۵۸۵ نفر بهبود یافته و ۳۰۰ نفر دیگر جان داده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا