افغانستان

وزارت دفاع: «در یک شبانه‌روز گذشته ۹۰ جنگ‌جوی طالب در پنج ولایت کشور کشته شده‌اند».

منابع ارتش در شمال کشور می‌گویند که در بیست‌وچهار ساعت گذشته در ضدحمله‌ی نیروهای امنیتی و دفاعی در ولایت‌های بلخ، سرپل، فاریاب و جوزجان، بیش از ۵۰ جنگ‌جوی طالب از جمله دو فرمانده کلیدی این گروه کشته شده‌اند.

محمدحنیف رضایی، سخن‌گوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین می‌گوید که جنگ‌جویان گروه طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی و دفاعی در ولایات یاشده حملات تهاجمی راه‌اندازی کرده بودند که با مقاومت شدید نیروهای امنیتی و حمایت نیروهای هوایی کشور مواجه شد.

آقای رضایی همچنان گفت که در جریان درگیری‌ها، ۵۲ جنگ‌جوی طالب از جمله دو فرمانده کلیدی این گروه به نام‌های عبدالفتاح اوقافی و ملا کریم کشده و ۲۶ جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند. در این درگیری‌ها، دو نیروی دولتی نیز زخمی شده‌اند.

به گفته‌ی او، این درگیری‌ها در ولسوالی «خواجه سبزپوش» فاریاب، ولسوالی‌های «صیاد» و «سانچارک» سرپل، ولسوالی‌های «فیض‌آباد» و «آقچه» جوزجان و ولسوالی «شولگره» ولایت بلخ صورت گرفته است.

سخن‌گوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین همچنان گفت که چندین روستا در ولسوالی خواجه سبزپوش فاریاب و ولسوالی شولگره ولایت بلخ از وجود جنگ‌جویان طالب پاکسازی و مقدار زیاد سلاح و تجهیزات جنگی این گروه به دست نیروهای امنیتی و دفاعی افتاده است. همچنان دو پایگاه مهم طالبان نیز تخریب شده است.

در یک خبر دیگر، فواد امان، معاون سخن‌گوی وزارت دفاع کشور گفته است که حملات تهاجمی طالبان بر پاسگاه‌های امنیتی در مسیر شاه‌راه قندوز – خان‌آباد از سوی نیروهای امنیتی با شکست مواجه شده است.

آقای امان گفته است که در جریان درگیری میان دو طرف، ۳۸ جنگ‌جوی طالب به‌شمول چند فرمانده مهم این گروه کشته و ۱۵ جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

امان در مورد تلفات نیروهای امنیتی در جریان این درگیری چیزی نگفته است.

گروه طالبان نیز تا کنون در مورد درگیری‌های بیست‌وچهار ساعت گذشته در ولایت‌های شمالی و همچنان ولایت قندوز در شمال‌شرق کشور، چیزی نگفته است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا