افغانستان

نمایندگان طالبان در سومین نشست دوحه شرکت می‌کنند

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان می‌گوید که نمایندگان این گروه در سومین نشست نمایندگان ویژه‌ی کشورها در امور افغانستان به میزبانی دبیرکل سازمان ملل متحد در دوحه قطر شرکت می‌کنند.

آقای مجاهد امروز (یک‌شنبه، ۲۷ جوزا) به تلویزیون خصوصی «طلوع‌نیوز» گفته است که این گروه در مورد دستور کار سومین نشست دوحه بحث کرده و سپس تصمیم گرفته است که هیأتی به این نشست فرستاده شود.

سخن‌گوی طالبان می‌گوید که آنان اشتراک در سومین نشست دوحه را به نفع افغانستان می‌دانند و ترکیب هیأت خود را بعدا اعلام خواهند کرد.

او می‌گوید که در این نشست در مورد موضوعات بشری و ایجاد زمینه برای سرمایه‌گذاران که موضوعات مهم و اساسی است، بحث می‌شود و شاید موضوعات دیگر نیز در ذیل این موضوعات مورد بحث قرار گیرد.

سومین نشست نمایندگان ویژه‌ی کشورها در امور افغانستان به میزبانی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد قرار است در روزهای ۱۰ و ۱۱ سرطان در دوحه قطر برگزار شود.

 

رزماری دی‌کارلو، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سیاسی و صلح اواخر ماه گذشته‌ی خورشیدی در سفر به کابل، از طالبان برای اشتراک در این نشست دعوت کرد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا