اقتصادعلم

دلایل بازگشت بیت‌کوین به ۸ هزار دالر / آخرین پیش‌بینی‌ها چیست؟

در تاریخ (یکشنبه ۴ جوزا) قیمت بیت‌کوین تنها طی ۲۴ ساعت، از ۹ هزار و ۳۰۰ دالر به هشت هزار و ۸۰۰ دالر کاهش یافت. یک روز بعد با ۲۰۰ دالر کاهشِ دیگر به هشت هزار و ۶۰۰ دالر رسید. این روند، بار دیگر محبوب‌ترین ارز دیجیتال را در معرض خطر کاهش‌های بیشتر قرار داد.

از مهم‌ترین دلایل این کاهش قیمت، می‌توان به موج جدید فروش بیت‌کوین از سوی استخراج‌کنندگان و کاهش تقاضا اشاره کرد.

این در حالی است که سومین پدیده هَوینگ (نصف شدن پاداش استخراج بیت‌کوین) در ۱۸ ماه می داد و تاریخ نشان داده پس از هر بار هوینگ، قیمت بیت‌کوین روند صعودی داشته است.

پس از این هَوینگ، به‌ازای هر بلاکی که یک ماینر کشف می‌کند، ۶٫۲۵ بیت‌کوین دستمزد دریافت خواهد کرد.

پس از دومین هَوینگ که در ۹ جولای ۲۰۱۶ رخ داد، طی چهار هفته قیمت بیت‌کوین حدود ۳۰ درصد افت کرد. در ماه‌های بعدی اما این ارز دیجیتال به روند صعودی بازگشت و رکوردهای جدیدی را در سال ۲۰۱۶ به‌ثبت رساند.

درحالی‌که پیش از هَوینگ دوم قیمت بیت‌کوین حدود ۶۰۰ دالر بود، یک سال بعد و در سال ۲۰۱۷، این رقم به دو هزار و ۵۰۰ دالر افزایش یافت.

این سناریو در هَوینگ اول هم اتفاق افتاد. در سال ۲۰۱۲، قیمت بیت‌کوین تنها ۱۱ دالر بود و یک‌سال پس از نصف شدن پاداش استخراج؛ در سال ۲۰۱۳، قیمت به هزار و ۳۰۸ دالر رسید.

احتمال بازگشت بیت‌کوین به روند صعودی چقدر است؟
برخی تحلیلگران بر این باورند که در کوتاه‌مدت احتمال بازگشت این ارز رمزنگاری‌شده به روند صعودی بالاست. کاهش عرضه به‌دلیل نصف شدن پاداش استخراج، به این معناست که در ماه جاری به‌اندازه ماه گذشته بیت‌کوین استخراج نخواهد شد.

آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد، تا امروز ۱۸٫۵ میلیون بیت‌کوین استخراج شده و تنها ۲٫۵ میلیون بیت‌کوین دیگر برای استخراج باقی مانده است.

از این رو، کاهش عرضه و افزایش تقاضا از سوی بازیکنان کلیدی از جمله موسسات مالی می‌تواند موجب افزایش قیمت‌ بیت‌کوین در کوتاه‌مدت شود.

تحلیل تکنیکال بیت‌کوین
در حال حاضر، قیمت بیت‌کوین به روند افزایشی بازگشته و در لحظه تنظیم گزارش با قیمت هشت هزار و ۸۸۳ دالر معامله می‌شود.

در صورتی که قیمت بتواند از سطح مقاومت میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته و ۹ هزار و ۱۰۰ دالر عبور کند، روند صعودی ادامه خواهد یافت. سطوح مقاومتی بعدی می‌توانند به‌ترتیب ۹ هزار و ۳۳۰ دالر و ۹ هزار و ۸۰۰ دالر باشند.

برعکس اگر قیمت نتواند از سطح ۹ هزار و ۱۰۰ دلار عبور کند، احتمالا به روند کاهشی خود ادامه خواهد داد. سطح حمایت اولیه در این روند هشت هزار و ۸۰۰ دلار و سطوح حمایتی بعدی هشت هزار و ۶۵۰ دلار و هشت هزار و ۵۰۰ دلار خواهند بود.

* این گزارش برگرفته از منابع coindesk، investingcube و cointelegraph است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا