افغانستان

کمیته اضطرار مبارزه با ویروس کرونا، پول برق و آب بیش از ۳۵۰ هزار خانواده را در شهر کابل پرداخت می‌کند.

والی کابل اعلام کرد کمیته اضطرار مبارزه با ویروس کرونا پول برق و آب بیش از ۳۵۰ هزار خانواده را در شهر کابل پرداخت می‌کند.

محمدیعقوب حیدری، والی کابل که ریاست کمیته اضطرار را بر عهده دارد، روز پنج‌شنبه، هشتم جوزا، در یک نشست خبری گفت که پول برق و آب خانواده‌هایی که مصرف‌شان تا یک هزار افغانی می‌رسد، از سوی این کمیته به شرکت برشنا و اداره آب‌رسانی شهر کابل پرداخت می‌شود.

او افزود که با این تصمیم کمیته اضطرار مبارزه با ویروس کرونا، در کابل ۳۵۰ هزار خانواده و حدود ۵۰ درصد از مشترکان برق از پرداخت پول آب و برق معاف خواهند شد.

به گفته والی کابل، بیش از ۱.۵ میلیون باشنده کابل از معافیت پرداخت پول برق و آب مستفید خواهند شد.

محمدیعقوب حیدری گفت که این تصمیم در کمیته اضطرار پس از آن گرفته شد که شمار زیادی از باشنده‌گان نیازمند کابل به کمیته اضطرار و مقام ولایت کابل مراجعه کرده و خواستار معافیت پرداخت پول برق و آب شده بودند.

این در حالی است که موارد ابتلا به ویروس کرونا در کابل بیش‌تر از هر ولایت دیگر ثبت شده است.

از جانب دیگر وضع قرنطین در شهر کابل بسیاری از پایتخت‌نیشینان را که چرخ‌ زنده‌گی‌شان به کار روزانه وابسته بودند، متأثر کرده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا