جهان

توییتر نسبت به صحت گفته‌های توییت‌های ترامپ هشدار داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، توییتر را متهم کرد که در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور «دخالت» کرده است.

او روز سه شنبه در صفحه توییترش نوشت: «توییتر دارد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ (آمریکا) دخالت می‌کند. آنها می‌گویند اظهارات من در مورد صندوق‌های پستی که به تقلب و فساد گسترده منجر خواهد شد، بر اساس راستی‌آزمایی رسانه‌های اخبار جعلی سی‌ان‌ان و واشنگتن‌ پست نادرست است.»

آقای ترامپ که با روش رای‌گیری پستی در انتخابات آتی مخالف است، ساعاتی پیش از اظهار این واکنش، در دو توییت دیگر درباره خطر تقلب در صورت رأی‌گیری به صورت پستی هشدار داده بود. اما توییتر زیر این دو توییت، لینکی را قرار داد که مخاطبان را به راستی‌آزمایی در این زمینه دعوت می‌کرد.

این نخستین بار است که چنین برچسبی زیر اظهارات توییتری رئیس جمهوری آمریکا ظاهر می‌شود.

دونالد ترامپ همچنین در واکنش به این اقدام توییتر، این رسانه اجتماعی را به انجام رفتار مخالف «آزادی بیان» متهم کرد و نوشت: «توییتر دارد یکسره آزادی بیان را خفه می‌کند و من به عنوان رئیس جمهوری اجازه نمی‌دهم که این اتفاق بیفتد.»

توییتر می‌گوید اضافه کردن برچسب راستی‌آزمایی زیر توییت‌های رئیس جمهوری آمریکا در راستای سیاست جدید این شبکه است که از ابتدای ماه جاری میلادی اعمال می‌شود و هدف از آن راستی‌آزمایی اخبار برای جلوگیری از رواج اطلاعات نادرست است.

انتخابات آتی ریاست جمهوری در آمریکا قرار است در ماه نوامبر سال جاری میلادی برگزار شود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا