شاهد

احمد جواد عثمانی، سرپرست جدید وزارت صحت کیست؟

احمد جواد عثمانی در سال ۱۳۵۱ متولد شده است. موصوف بعد از تکمیل دوره تعلیمات ابتداییه و متوسطه شامل امتحان کانکور سراسری شده و شامل پوهنحی طب پوهنتون طبی کابل شد.

داکتر عثمانی تحصیلات عالی خود را در ولایات کابل و بلخ تکمیل و بعد از فراغت از پوهنحی طب شامل کادر علمی پوهنتون بلخ گردید. بعد از یک دوره خدمت به نظام صحی کشور؛ داکتر عثمانی با دریافت بورسیه رقابتی فولبرایت تحصیلات دوره ماستری خویش در بخش پالیسی و مدیریت صحی بین المللی در یکی از پوهنتون های معتبر ایالات متحده امریکا موفقانه به پایان رسانده است.

سوابق کاری داکتر عثمانی با دولت و نهادهای بین المللی:

در سال ۱۳۹۶ به اساس حکم مقام عالی جمهوری اسلامی افغانستان به حیث معین مالی و اداری وزارت اقتصاد مقرر شد.

در سال ۱۳۹۵ بر اساس حکم مقام عالی ریاست جمهوری اسلامی افغانستان، به حیث معین مالی و اداری وزارت صحت عامه تقرر حاصل کرد.

در سال ۱۳۹۶ بر اساس حکم مقام عالی ریاست جمهوری اسلامی افغانستان به حیث رییس عمومی پالیسی و پلان وزارت صحت عامه ارتقا کرد و در این سمت در انکشاف پالیسی ملی صحی و استراتیژی ملی صحی برای سال های ۱۳۹۵ الی ۱۳۹۹ وزارت صحت عامه نقش کلیدی داشت.

در سال ۱۳۹۰ به حیث رییس روابط بین المللی وزارت صحت عامه از طریق رقابت آزاد تقرر حاصل کرد و در این بست برای مدت بیشتر از سه سال، از ۱۳۹۱ الی ۱۳۹۴ ایفای وظیفه نموده و از این طریق در تقویت هماهنگی و ارتباطات وزارت صحت عامه با همکاران انکشافی به شمول تمویل کننده ها، ادارات ملل متحد و نماینده گی دیپلوماتیک از طریق وزارت امور خارجه نقش عمده را به عهده داشت.

در سال ۱۳۸۵ به حیث مشاور ملی اتحادیه اروپا در وزارت صحت عامه تقرر حاصل کرد. از این طریق در انکشاف پالیسی ها و استراتیژی های وزارت صحت عامه و همچنان در نظارت و ارزیابی پروگرام ها و برنامه های تمویل شده اتحادیه اروپا در ولایات تحت پوشش آن تمویل کننده که دربرگیرنده ننگرهار، کنر، لغمان، نورستان، لوگر، زابل، ارزگان، غور، دایکندی و کندز میباشد.

در سال ۱۳۸۸ داکتر عثمانی به حیث رییس پروژه گلوبل فند تقرر حاصل نمود و در ادغام این واحد، به پروگرام های ملی، کنترل ملاریا، توبرکلوز و ایدز وزارت صحت عامه نقش عمده را ایفا کرده است.

داکتر عثمانی برای دو سال از ۱۳۸۳-۱۳۸۵ به حیث رییس پروژه صحی ولایت سرپل که از طرف بانک جهانی تمویل میگردید و بعدا به حیث رییس پروژه صحی ولایت جوزجان که توسط اداره انکشافی بین المللی ایالات متحده امریکا تمویل میگردید، ایفای وظیفه نموده است. در این دوره ماموریت داکتر عثمانی چندین شفاخانه ولایتی و ولسوالی، ده ها مرکز صحی اساسی و جامع و مکاتب قابلگی جامعه را فعال و رهبری کرد.

داکتر عثمانی متاهل است، دارای سه دختر و یک پسر میباشد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا