افغانستان

خلیل‌زاد دور تازه سفرهایش را به هدف فراهم‌سازی زمینه مذاکرات بین‌الافغانی شروع کرد

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان، دور تازه‌ای از سفرهایش را در پیوند به روند صلح افغانستان شروع کرد.

وزارت خارجه امریکا با نشر خبرنامه‌ای گفته است که این دور از سفرهای خلیل‌زاد روز جمعه، شانزدهم جوزا، به قطر، پاکستان و افغانستان آغاز شده است.

طبق اعلام این وزارت، محور اصلی سفر خلیل‌زاد، تلاش‌ برای دست‌یابی به توافق بین طرف‌های افغانی در مورد اقدامات عملی برای گام‌های بعدی روند صلح به هدف آغاز مذاکرات بین‌الافغانی است.

وزارت خارجه امریکا گفته است که خلیل‌زاد در این دور سفرش هم‌چنان عمل‌کرد طرف‌ها در مورد تعهداتی را که در توافق‌نامه صلح با طالبان و اعلامیه مشترک امریکا – افغانستان صورت گرفته است، بررسی خواهد کرد.

این وزارت از «کاهش خشونت و رهایی زندانیان» به عنوان تعهدات موجود در این دو سند یاد کرده است.

دور تازه سفرهای خلیل‌زاد به هدف زمینه‌سازی برای مذاکرات بین‌الافغانی در حالی شروع شده است که پیش از این منابع به روزنامه ۸صبح گفته بودند که توافق در مورد زمان و محل احتمالی برگزاری این مذاکرات صورت گرفته است. طبق معلومات منابع، ۲۶ جوزا به عنوان زمان احتمالی برگزاری مذاکرات بین‌الافغانی تعیین شده است.

هرچند گفته شده است که ممکن گزارش تازه سازمان ملل متحد که از روابط طالبان و القاعده به رغم توافق با امریکا برای قطع این روابط پرده برداشته است، روی شروع مذاکرات بین‌الافغانی سایه بیفکند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا