خبر برتر

عربستان سعودی: حج امسال به صورت محدود برگزار می‌شود.

وزارت حج عربستان سعودی روز دوشنبه از برگزاری مناسک حج امسال به صورت محدود خبر داد.

در پی شیوع ویروس کرونا، وزارت حج عربستان سعودی تصمیم گرفته است که مناسک حج سال ۱۴۴۱ هجری قمری را با تعداد بسیار محدود و برای کسانی که تمایل به انجام مناسک حج دارند و از تابعیت‌های مختلفی که تنها در داخل عربستان سعودی حضور دارند برگزار کند.

سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه سعودی با شیوع کرونا و ثبت موارد مثبت ابتلا در عربستان دستور داد که عمره برای عمره‌گذاران غیر عربستانی لغو شود و بعدها برگزاری نماز در مسجد الحرام نیز ممنوع شد.

روزنامه فایننشال تایمز انگلیس روز جمعه به نقل از مقام ارشدی در وزارت حج و عمره سعودی گزارش داده بود که عربستان سعودی تصمیم گرفته به دلیل تداوم شیوع کرونا امسال حج تمتع را لغو کند.

تعلل عربستان سعودی در تعیین تکلیف حج امسال برخی از مقامات کشورهای اسلامی را نگران کرده بود. وزارت امور مذاهب اندونوزی پیشتر از سعودی‌ها خواسته بود، هرچه سریعتر قبل از پایان ماه رمضان تصمیم خود در برگزاری یا لغو حج تمتع را اعلام کند.

تا کنون نزدیک به هشت میلیون نفر در سطح جهان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و بیش از ۴۲۵ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به بیماری جان خود را است دست داده‌اند. براساس رسمی سعودی بیش از ۱۱۹ نفر در عربستان به کرونا مبتلا شده و ۸۹۳ نفر نیز جان باخته‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا