جهان

وزیر هوانوردی پاکستان: یک سوم خلبانان ما با گواهی‌نامه جعلی پرواز می‌کنند.

غلام سرور خان، وزیر هوانوردی پاکستان، روز چهارشنبه با حضور در نشست مجلس نمایندگان این کشور فاش کرد که بیش از ۳۰ درصد خلبانان غیرنظامی این کشور با مجوزهای جعلی پرواز می‌کنند و صلاحیت لازم را برای این حرفه ندارند.

غلام سرور خان که در پاسخ به سوال نمایندگان در مورد دلایل سانحه هوایی هفته گذشته در اسلام‌آباد در مجلس حاضر شده بود، گفت که ۲۶۲ خلبان شاغل در شرکت‌های هواپیمایی مسافربری، شخصا موفق به قبولی در آزمون‌های کسب مجوز پرواز نشده‌اند و با پرداخت رشوه به برخی خلبانان حرفه‌ای، آنها را به جای خود به سر جلسه آزمون فرستاده‌اند.

یورونیوز در گزارشی نوشته است که وزیر هوانوردی پاکستان تصریح کرد که بیش از ۳۰ درصد ۸۶۰ خلبانی که در خطوط هوایی داخلی پاکستان مشغول به کار هستند، دارای تجربه لازم برای انجام پرواز تجاری و مسافربری ندارند.

او همچنین خاطر نشان کرده که برای اصلاح وضع موجود، هواپیمایی بین‌المللی پاکستان(PIA) شناسایی و اخراج خلبانان دارای مدارک جعلی را آغاز کرده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا