خبر برتر

اشرف غنی: در کم‌تر از ۵ ماه گذشته ۳۵۶۰ نیروی امنیتی و دفاعی کشته شده‌اند.

رییس‌جمهور اشرف غنی می‌گوید که از زمان امضای توافق‌نامه‌ی صلح امریکا و طالبان که در بیست‌ونهم فبروری سال جاری میلادی در دوحه امضا شد، تا بیست‌ویکم ماه جاری میلادی سه‌هزار و ۵۶۰ تن از نیروهای امنیتی و دفاعی در جنگ با طالبان کشته شده‌اند.

آقای غنی که امروز «سه‌شنبه، ۷ اسد» در دومین روز نشست چهارم هیأت عالی‌رتبه «سام» صحبت می‌کرد، همچنان گفت که دولت افغانستان انتظار داشت که با امضای توافق‌نامه‌ی صلح امریکا و طالبان به سوی صلح گام بردارد، اما طالبان به جنگ ادامه داده‌اند.

به گفته‌ی رییس‌جمهور غنی، در مدت زمان یادشده شش‌هزار و ۷۸۱ نیروی امنیتی دیگر زخمی شده‌اند. او تأکید کرد که شماری دیگر از نیروهای امنیتی نیز از سوی طالبان اختطاف و زندانی شده‌اند.

از سوی هم، آقای غنی در این نشست گفت که دولت افغانستان به‌زودی روند رهایی پنج‌هزار زندانی گروه طالبان را تکمیل می‌کند. او از گروه طالبان خواست که در طی یک هفته برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی آماده شوند.

این درحالی است که پیش از این دولت افغانستان با رهایی ۵۹۲ زندانی طالبان مخالفت کرده و گفته بود که این زندانیان به ارتکاب جرایم سنگین و جرایم علیه بشریت محکوم شده‌اند.

دولت افغانستان تا کنون بیش از چهارهزار و ۴۰۰ زندانی طالبان را آزاد کرده است. در مقابل، طالبان نیز تا کنون بیش از ۸۰۰ زندانی دولت افغانستان را رها کرده‌اند، اما این آمار تا کنون از سوی دولت افغانستان تأیید نشده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا