افغانستان

بانک جهانی ۲۰۰ میلیون دالر به افغانستان کمک کرد.

بانک جهانی برای مقابله با تأثیرات اقتصادی و اجتماعی ویروس کرونا، فراهم‌سازی سهولت اولیه برای آسیب‌دیده‌گان و حمایت از سکتور خصوصی در دوران بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا، ۲۰۰ میلیون دالر را به افغانستان کمک کرده است.

این بسته کمک مالی و جدید بانک جهانی روز پنج‌شنبه، نزدهم سرطان، از سوی هیأت مدیره بانک جهانی تصویب شده است.

بانک جهانی در اعلامیه‌ای گفته است که این بسته کمک مالی در قالب «پروگرام انکشاف پالیسی‌ها برای پاسخ‌گویی بحران کووید-۱۹ در افغانستان» به مصرف می‌رسد.

این بانک تأکید کرده است که با فراهم‌سازی این بسته کمک مالی، انتظار می‌رود که دولت افغانستان اقدامات اساسی را به هدف تقویت برنامه‌ها در راستای تسریع بهبود اوضاع اقتصادی و اجتماعی و تقویت زیربنا‌های بنیادین مانند تأمین انرژی برق، دست‌رسی به آب آشامیدنی و خدمات مخابراتی عملی کند.

هینری کرالی، رییس دفتر بانک جهانی در امور افغانستان می‌گوید: «در حالی‌که بحران شیوع ویروس کرونا سبب کاهش رشد اقتصادی و عواید ملی افغانستان شده است این پروگرام منابع مالی را به منظور مدیریت اثرات ناگوار این ویروس برای افغانستان فراهم می‌کند.»

بانک جهانی گفته است که بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا، تأثیرات منفی را در بخش‌های مختلف از جمله صحت، اقتصاد و اجتماع در افغانستان برجا گذاشته است و در نهایت سبب کاهش رشد اقتصادی و عواید ملی شده است.

این بانک گفته است که با فراهم‌سازی این بسته کمک مالی، دست‌رسی تجارت‌های کوچک و متوسط به قرضه و منابع مالی از طریق تعدیلات لازم در قوانین افزایش خواهد یافت.

بانک جهانی هم‌چنان گفته است که طبق برنامه قرار است، برای محافظت از کارکنان صحی و ارتقای میزان آگاهی‌عامه پیرامون خشونت مبتنی بر جنسیت در مکاتب برنامه‌های مشخصی با استفاده از این بسته کمک مالی طرح و عملی شود.

آن‌چنانی‌که بانک جهانی می‌گوید، از بسته کمک مالی جدید این نهاد، ابتکاراتی در زمینه تشویق دانش‌آموزان برای بازگشت‌شان به مکاتب بعد از گشایش مکاتب راه‌اندازی می‌شود.

طبق اعلام این بانک، ۱۰۰ میلیون دالر از بسته کمک تازه را اداره توسعه‌ی بین‌المللی که فراهم‌کننده کمک‌های مالی بانک جهانی برای فقیرترین کشور‌ها  است، فراهم کرده است. هم‌چنان ۱۰۰ میلیون دیگر از این بسته کمکی، از سوی کمک صندوق بازسازی افغانستان کمک شده است. مدیریت این صندوق را بانک جهانی بر عهده دارد و ۳۴ کشور و سازمان تمویل‌کننده این صندوق است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا