افغانستان

بخش تداوی بیماران کووید-۱۹ در شفاخانه رابعه بلخی به بهره برداری سپرده شد.

وزارت صحت عامه کشور «چهار‌شنبه،۱ اسد ۱۳۹۹» اعلام کرده است که امروز بخش تجرید و تداوی بیماران کووید-۱۹ شفاخانه رابعه بلخی را به بهره برداری سپرده است. در اعلامیه این وزارت امده است که این بخش به منظور تداوی و مراقبت از بیماران نسایی ولادی که مبتلا به ویروس کرونا اند ایجاد شده است.

این مرکز مجهز با تمام تجهیزات طبی پیشرفته و وسایل مورد نیاز، در بخش‌های عاجل، سراپا، نسایی ولادی، مراقبت‌های ویژه و سمپل گیری با ظرفیت ۲۰ بستر ایجاد شده است.

داکتر احمد جواد عثمانی سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه، بهره برداری این مرکز را یک گام نیک در راستای تداوی و مراقبت از بیماران کرونا عنوان کرده گفت:” با ایجاد این بخش چالش‌های بیماران نسایی ولادی که مبتلا به ویروس کرونا اند برطرف شده است. این بخش مجهز با تمام امکانات طبی بوده و در این بخش از بیماران کرونا به گونه جدی مراقبت می شود.”

سرپرست وزارت صحت عامه در ادامه سخنانش گفت که برای مراقبت بهتر از بیماران کرونا یک گروپ آنلاین ایجاد شده است که در آن شماری از متخصصان تجارب و داشته های شان را با دیگر داکتران که در ولایات دور دست فعالیت دارند شریک می کنند.

داکتر عثمانی تصریح نمود که برای مراقبت بهتر از بیماران کرونا ۵۰۰ پایه دستگاه ونتلاتور از کشور جرمنی خریداری شده است که روند توزیع این دستگاه ها در تمام ولایات به طور عادلانه و براساس نیازمندی هر ولایت جریان دارد.

در عین حال سرپرست وزارت صحت عامه از کارکردهای کارمندان صحی تشکری نموده گفت که کارکردهای تمام کارمندان صحی که در روزهای بسیار دشوار بحران کرونا برای نجات جان مردم تلاش نمودند قابل ستایش است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا