افغانستان

وزیر صحت: شیوع ویروس کرونا در کشور رو به کاهش است، ماسک بپوشیم.

داکتر احمد جواد عثمانی سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه، امروز پنج‌شنبه، ۱۹ سرطان ۱۳۹۹ در یک نشست خبری از کاهش ویروس کرونا در کشور خبر داده گفت که خوشبختانه شیوع ویروس کرونا، نسبت به دو ماه گذشته در کشور کاهش یافته است.
او همچان گفت که گردش و شیوع این ویروس هنوز در کشور وجود دارد و مردم نباید در برابر آن بی اعتنا باشند و برای جلوگیری از آن رهنمودهای صحی را رعایت نمایند.
هم‌چنان سرپرست وزارت صحت عامه در رابطه به رفع چالش‌های کمبود اکسیجن در شفاخانه های کابل صحبت نموده گفت: چالش‌های که در رابطه به کمبود اکسیجن در شفاخانه‌های کووید-۱۹ وجود داشت، اکنون کاملا برطرف گردیده و در حال حاضر در شفاخانه‌ها به قدر کافی اکسیجن وجود دارد. هم‌چنان قرار است ۵۰۰ پایه دستگاه کوچک تولید اکسیجن نیز خریداری شود و در شفاخانه ها توزیع گردد.
داکتر عثمانی برای جلوگیری از ویروس کروناا از تمام شهروندان کشور خواست تا در بیرون از منزل و جاهای مزدحم از ماسک استفاده نمایند. او همچنان بر استفاده از ماسک تکه یی تاکید کرده گفت که ماسک تکه یی نیز در جلوگیری از ویروس کرونا موثر است و این ماسک در کنار اینکه ارزان و قابل شستن است است، هر فرد می تواند آن را با استفاده از تکه در خانه نیز تهیه نمایند.
نامزد وزیر صحت عامه در ادامه سخنانش گفت که این وزارت یک ارزیابی را در پیوند به معافیت مردم در برابر این ویروس و افراد مبتلا به ویروس کرونا راه اندازی نموده است که این ارزیابی تا یک هفته دیگر به پایان می‌رسد.
از سوی هم، مولوی امین الدین مظفری معین وزارت حج و اوقاف بر همکاری این وزارت با سکتور صحت تاکید نموده گفت: کاهش ویروس کرونا در کشور نتیجه زحمات سکتور صحت و ادارات همکار با این وزارت است. ما از ابتدای شیوع این ویروس در کنار وزارت صحت در بلند بردن آگاهی مردم مبنی بر رعایت حفظ الصحه تلاش کردیم که خوشبختانه اکنون وضعیت رو به بهبود است.
مولوی مظفری هم‌چنان گفت: تاثیرات شیوع ویروس کرونا امسال مردم را از رفتن به مراسم حج باز مانده است و ما از آنعده افرادی که قصد رفتن به مراسم حج را داشتند می‌خواهیم که مصارف جانبی حج شان را در امر مبارزه با ویروس کرونا و مساعدت به نیازمندان به مصروف برسانند که این کار خود سبب رضایت خداوند (ج) می‌گردد.
در همین حال، آقای محمد یعقوب حیدری والی کابل، از عدم رعایت توصیه های صحی از سوی مردم و مالکان رستورانت ها ابراز نگرانی نموده گفت: رستورانت‌های که در شهر کابل از ما اجازه فعالیت گرفته بودند، تعهد نموده بود که فاصله اجتماعی و حفظ الصحه را برای جلوگیری از کرونا رعایت می‌کنند؛ اما متاسفانه به این تعهد شان عمل نکرده و به توصیه های ما توجه نمی‌کنند.
او هم‌چنان گفت که امروز ۱۵ تیم بررسی مشترک از سوی وزارت صحت عامه، کمیته اضطرار و ولایت کابل رستورانت ها را بررسی می‌کنند که اگر اینبار به توصیه های ما توجه نکنند، ما رستورانت ها دوباره بسته می‌کنیم.
در همین حال، داکتر عثمانی در پایان این نشست خبری به جاده های کابل رفته و برای ترویج فرهنگ استفاده از ماسک به یک تعداد افراد نیازمند ماسک توزیع کرد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا