خبر برتر

آمریکا سربازانش را در افغانستان به کم‌تر از ۵۰۰۰ نفر کاهش می‌دهد.

مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز گفته است که کشورش در نظر دارد تا شمار نیروهایش در افغانستان را تا پایان ماه نوامبر سال جاری میلادی به کم‌تر از پنج‌هزار نفر کاهش دهد.

هفته‌ی گذشته، دونالد ترمپ، رییس‌جمهوری الایات متحده نیز در یک مصاحبه با «اکسیوس» گفته بود که شمار نیروهای امریکایی در افغانستان را تا انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا به حدود چهارهزار نفر کاهش می‌دهد.

انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا در سوم نوامبر برگزار می‌شود.

ماه گذشته نیز شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به نقل از دو مقام امریکایی گزارش کرده بود که دولت دونالد ترمپ در حال نهایی کردن تصمیم خود برای خروج بیش از چهارهزار نیروی امریکایی از افغانستان است.

شمار نیروهای امریکایی براساس توافق‌نامه‌ی صلح میان امریکا و گروه طالبان از حدود ۱۲ هزار نفر به هشت‌هزار و ۶۰۰ نفر کاهش یافته است.

با اجرای برنامه‌ی دولت امریکا برای کاهش چهارهزار نفری نیروهای امریکایی در افغانستان، شمار این نیروها به کم‌تر از پنج‌هزار نفر خواهد رسید.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا