افغانستان

ارگ: از ۴۰۰ زندانی طالبان، ۵۶ تن آنان محکوم به اعدام هستند.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفته است که در جمع ۴۰۰ زندانی طالبان که قرار است بر اساس فرمان اخیر رییس جمهور محمد اشرف غنی از بند رها شوند، ۱۵۶ تن از محکومین قاچاق مواد مخدر و ۵۶ فردی که محکوم به اعدام بودند، شامل است.

رییس جمهور غنی که رهایی این زندانیان را بالاتر از صلاحیت خود می‌دانست، پس از برگزاری لویۀ جرگۀ مشورتی و بر اساس مشورت نمایندگان مردم افغانستان برای رهایی این ۴۰۰ زندانی، روز دوشنبه دهم اگست (۲۰ اسد) فرمان رهایی آنان را صادر کرد.

رادیو صدای آمریکا به نقل از آقای صدیقی گفته است که با امضای فرمان رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان، قرار است در چند روز آینده روند رهایی آنان آغاز شود.

مقام‌های امریکایی ابراز امیدواری کرده اند که با تکمیل شدن روند رهایی زندانیان، هرچه زودتر مذاکرات بین‌الافغانی آغاز شود.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفته که قرار است به زودی هیات مذاکره کننده حکومت به دوحه سفر کنند؛ اما زمان آن را مشخص نکرد. او همچنین گفت که ترکیب هیات مذاکره کنندۀ دولت تغییر نکرده است، اما افزود که حکومت در بخش ایجاد تغییرات انعطاف نشان می‌دهد.

آقای صدیقی در این مصاحبه گفت که اکنون هیچ بهانه‌ای برای طالبان باقی نمانده که مذاکرات مستقیم را آغاز نکنند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا