افغانستان

تطبیق مجدد واکسین پولیو در افغانستان آغاز شد.

دفتر حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید که کارزار تطبیق واکسین ویروس پولیو برای معافیت‌دهی کودکان در افغانستان، در جریان ماه جاری میلادی (اگست) آغاز می‌شود.

در خبرنامه‌ای که روز گذشته (دوشنبه، ۲۰ اسد) از سوی یونیسف به نشر رسیده، آمده است که این کارزار حدود نصف مناطق کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد.

کارزار تطبیق واکسین ویروس پولیو در سه ولایت کشور در ماه گذشته‌ی میلادی (جولای) آغاز شده بود. این کارزار حدود پنج ماه پیش در ماه جون به‌خاطر شیوع ویروس کرونا در افغانستان متوقف شد.

اکنون یونیسف می‌گوید که برای مصئون‌ماندن کودکان از ابتلا به ویروس پولیو، نیاز است تا کارزار تطبیق واکسین این ویروس دوباره آغاز شود.

جین گوف، رییس منطقوی یونیسف در آسیایی جنوبی گفته است: «این (آغاز کارزار تطبیق واکسین پولیو) به‌خاطری است که جهان بسیار خوب می‌داند که ویروس مرز نمی‌شناسد و تا زمانی که هر کودک مصئون نشود، هیچ کودکی مصئون نیست.»

ااز سویی هم، دفتر حمایت از کودکان سازمان ملل متحد ابراز نگرانی کرده است که به دلیل ممکن‌نبودن تطبیق واکسین خانه‌به‌خانه‌ی ویروس پولیو، حدود یک میلیون کودک در افغانستان شاید از این واکسین محروم باقی بمانند.

یونیسف در حالی از آغاز کارزار تطبیق واکسین پولیو در نصف مناطق کشور خبر می‌دهد که از آغاز سال جاری میلادی تاکنون، ۳۴ مورد مثبت ویروس پولیو در افغانستان شناسایی شده است. بیشتر این موارد مربوط به ولایت‌های جنوب، جنوب‌شرق و شرق کشور می‌باشد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا