افغانستان

رئیس جمهور غنی در دومین روز عید قربان، به ولایت سمنگان سفر کرد.

رئیس جمهور غنی که در راس یک هیئت بلند‌پایه دولتی به ولایت سمنگان سفر کرده است ابتدا از محل حمله اخیر طالبان در ایبک که در جریان آن به ساختمان‌های امنیت ملی و شهرداری سمنگان به شدت آسیب رسید، دیدن کرد.
اشرف غنی در دیدار با تعدادی از مردم این ولایت هدف سفر خود را ابراز همدردی و ابراز تسلیت به‌ خاطر این حمله عنوان کرد و «ضمن قدردانی از شجاعت و فداکاری نیروهای امنیتی و دفاعی، به رئیس عمومی امنیت ملی هدایت داد تا پیشنهاد خود را به‌خاطر تقدیر مادی و معنوی منسوبین این نهاد در ولایت سمنگان، ترتیب کند» و برای بازسازی ساختمان‌های آسیب دیده دولتی، به‌زودی اقدام شود.

او گفت: «وقتی به سمنگان می‌آیم، تهمینه مادر سهراب به یادم می‌آید که چه دلاور مردی را در دامان خویش پرورش داد. حماسه های سمنگان در تاریخ شهرت خاص دارد».
رئیس جمهور افزود که در زمینه‌ی آب سمنگان تا آخر امسال تصمیم گرفته خواهد شد و تمام بندهای آبگردان در شش ماه بررسی می‌شوند و برای سمنگان چهار بند مدنظر گرفته خواهد شد. اشرف غنی گفت: «آب ما آبروی ماست، به ما تعلق دارد و آنرا مدیریت میکنیم و کار احداث جاده‌ی دره‌ی صوف- بامیان را شدت می‌دهیم.»

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا