افغانستان

زلمی خلیل‌زاد: هیچ دلیل موجهی برای تأخیر در آغاز مذاکرات بین‌الافغانی وجود ندارد.

زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان یک‌بار دیگر خواهان آغاز هرچه زودتر مذاکرات بین‌الافغانی شده و گفته است که هیچ دلیل موجهی برای تأخیر این مذاکرات وجود ندارد.

آقای خلیل‌زاد صبح امروز «جمعه، ۳۱ اسد» در رشته‌تویتی ضمن محکوم کردن حمله‌ی تروریستی بر میر عبدالباقی امین، سرپرست شورای علمی وزارت معارف، همچنان گفته است که این حمله‌ی «غم‌انگیز» از سوی کسانی انجام شده است که در تلاش تأخیر و یا برهم زدن روند صلح افغانستان است.

میرعبدالباقی امین، سرپرست شورای علمی وزارت معارف صبح روز چهارشنبه (۲۹ اسد) در یک انفجار ماین مقناطیسی که بر موتر حامل او جاسازی شده بود، در ساحه‌ی کمپنی حوزه‌ی پنجم امنیتی شهر کابل جان باخت.

خلیل‌زاد نوشته است: بهترین راه مناسب به‌خاطر ادای احترام به آقای امین این است که همه طرف‌ها خشونت‌ها را کاهش داده و هرچه زودتر مذاکرات بین‌الافغانی را آغاز کنند. هیچ دلیل موجهی برای تأخیر در آغاز مذاکرات بین‌الافغانی وجود ندارد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا