افغانستان

سرور دانش: در دهه محرم، عالمان دین در مورد مسایل مربوط به صلح سخنرانی کنند.

همزمان با نزدیک شدن دهه محرم، سرور دانش، معاون دوم ریاست‌جمهوری از عالمان دین خواسته است که در سخنرانی‌های‌شان در مورد مسایل مربوط به صلح پرداخته و مردم را در جریان روند صلح قرار دهند.

آقای دانش این اظهارات را روز گذشته «سه‌شنبه، ۲۱ اسد» در نشستی با شماری از اعضای شورای علمای اهل تشیع، دارالانشای شورای عالی تنظیم امور دینی و کمیسیون عالی هماهنگی امور امنیتی مراسم دینی مطرح کرده است.

در اعلامیه‌ی دفتر مطبوعاتی معاون دوم ریاست‌جمهوری به نقل از آقای دانش آمده است که احتمالا در روزهای آینده مذاکرات مستقیم صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان آغاز شود.

با امضای فرمان رهایی ۴۰۰ زندانی خطرناک طالبان از سوی رییس‌جمهور غنی، انتظار می‌رود که مذاکرات بین‌الافغانی نیز در آینده‌ی نزدیک در شهر دوحه، پایتخت قطر آغاز شود.

از سوی هم، دانش افزوده است که مردم افغانستان در وضعیت حساس کنونی، به وحدت و هم‌بستگی نیاز دارند و از عالمان دین خواسته است که تلاش کنند در دهه‌ محرم به تقویت وحدت ملی، وفاق، هم‌دلی و نزدیکی مذاهب پرداخته و مردم را به یک‌پارچگی و وحدت بیشتر ترغیب کنند.

در همین حال، اعضای شورای علمای اهل تشیع، دارالانشای شورای عالی تنظیم امور دینی و کمیسیون عالی هماهنگی امور امنیتی مراسم دینی گزارش‌های‌شان را در مورد آمادگی‌ها و هماهنگی لازم برای برگزاری مراسم دهه محرم در سایه‌ی کرونا، به معاون دوم ریاست‌جمهوری ارایه کرده‌اند.

آنان خواستار تهیه‌ی تجهیزات و لوازم مورد نیاز صحی از سوی وزارت صحت شده و همچنان بر همکاری نهادهای امنیتی برای تأمین امنیت مراسم عزاداری دهه محرم تأکید کرده‌اند.

آقای دانش گفته است که موضوع تأمین امنیت مراسم عزاداری دهه محرم را در جلسه شورای امنیت ملی مطرح می‌کند. او در عین حال از مردم خواسته است که در راستای تأمین امنیت مساجد و تکیه‌خانه‌ها با نهادهای امنیتی همکاری کنند.

دانش همچنان به مشاور امور صحی‌اش هدایت داده است تا در هماهنگی با نهادهای امور دینی، تلاش کند تا لوازم و تجهیزات مورد نیاز صحی برای مساجد و تکیه‌خانه از طریق وزارت صحت عامه فراهم شود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا