افغانستاناقتصاد

کار حفاری دومین چاه استخراجی گاز «یتیم‌تاق» جوزجان تکمیل شد.

وزارت معادن و پترولیم کشور اعلام کرده است که کار حفاری چاه استخراجی گاز طبیعی شماره «۳۶» در ساحه‌ی گازی «یتیم‌تاق» ولایت جوزجان تکمیل و آماده‌ی استخراج شده است.

در خبرنامه‌ای که امروز «یک‌شنبه، ۲۶ اسد» از سوی وزارت معادن و پترولیم به نشر رسیده، آمده است که از گاز استخراج‌شده‌ی این چاه گازی، نیازمندی‌های گاز دستگاه‌های تولید انرژی برق «بیات‌پاور» و «غضنفر گروپ» مرفوع می‌شود.

همچنان به نقل از خبرنامه، نیازمندی‌های گاز فابریکات کود و برق مزارشریف و سایر مصرف‌کنندگان به‌واسطه‌ی گاز استخراج‌شده‌ی آن رفع می‌شود.

وزارت معادن و پترولیم گفته است که عمق چاه گازی شماره ۳۶ ساحه‌ی یتیم‌تاق یک‌هزار و ۶۰۰ متر می‌باشد.

این دومین چاه گازی در کشور است که کار حفاری آن تکمیل شده است.

قبل از این وزارت معادن و پترولیم در تاریخ ۱۳ حمل اعلام کرده بود که کار حفاری چاه استخراجی نمبر A۳۲ در ساحه‌ی گازی یتیم‌تاق با موفقیت تکمیل و روند استخراج گاز مایع از این چاه آغاز شده است.

اکنون این وزارت می‌گوید که با آغاز استخراج گاز طبیعی از این دو چاه گازی، ظرفیت تولیدی «افغان‌گاز» در حدود ۳۰۰ هزار مترمکعب گاز در شبانه‌روز افزایش یافته و حدود هشت‌میلیون دالر امریکایی به درآمد سالانه‌ی دولت از بابت فروش گاز به سرمایه‌گذاران می‌افزاید.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا