جهان

اعلام آماده باش آمریکا برای توزیع واکسن کرونا در اوایل ماه عقرب.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) در نامه‌ای به مقام‌های صحی ایالت‌های مختلف این کشور از آن‌ها خواسته است آماده توزیع واکسن احتمالی ویروس کرونا در اواخر ماه اکتبر (اوایل عقرب) باشند.

این اولین بار است که این نهاد بلندپایه صحی آمریکا زمانی دقیق برای برنامه توزیع واکسن اعلام می‌کند. تعیین کردن تاریخ از آن لحاظ اهمیت سیاسی پیدا کرده است که چنین تحولی در صورت تحقق، تنها چند روز قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خواهد بود.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی این کشور در پی انتخاب مجدد است و منتقدان ابراز نگرانی کرده‌اند که ممکن است او مقامات بهداشتی فدرال را برای توزیع سریع‌تر واکسن تحت فشار قرار داده باشد.

براساس گزارش یورونیوز در نامه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا که نسخه‌ای از آن به رویت رسانه‌های آمریکایی رسیده، ضمن دستورالعملی از مقامات بهداشتی ایالت‌ها خواسته شده است تا مراکز پخش واکسن را تدارک ببینند و مقررات توزیع را پیشاپیش تسهیل کنند.

یک سخنگوی این نهاد به خبرگزاری رویترز گفت: «سازمان به منظور برنامه‌ریزی اولیه برای توزیع محدود احتمالی واکسن در ماه اکتوبر و نوامبر با ایالت‌ها مکاتبه کرده است.»

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا