افغانستان

حمله‌ی موتربمب طالبان بر قطعه نیروهای محافظت عامه در پکتیا ۳ کشته بر جای گذاشت.

حوالی ساعت ۵:۳۰ دقیقه‌ی صبح امروز «سه شنبه ۱۱ سنبله» انفجاری در شهر گردیز، مرکز ولایت پکتیا رخ داده است. منابع امنیتی گفته‌اند که یک عراده موتر هاموی بمب‌گذاری‌شده قطعه نیروهای محافظت عامه را هدف قرار داده است.

لطف‌الله کامران، آمر امنیت فرماندهی پولیس ولایت پکتیا میگوید که در این حمله‌ی موتربمب، ۳ سرباز محافظت عامه کشته و ۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

آقای کامران همچنان گفت که پس از انفجار موتربمب، دو مهاجم وارد ساختمان قطعه محافظت عامه شده و به درگیری پرداختند. کامران اما تأکید کرد که مهاجمان از سوی نیروهای امنیتی از پا درآمده‌اند.

در همین حال، اصیل خان ناصری، سرطبیب شفاخانه حوزوی شهر گردیز می‌گوید که ۱۱ زخمی از محل رویداد به شفاخانه منتقل شده‌اند. به گفته‌ی او، زخمیان شامل دو غیرنظامی و نُه سرباز محافظت عامه می‌شوند.

گروه طالبان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است. این گروه ادعا کرده است که در این حمله‌ی موتربمب، شمار زیادی از نیروهای دولتی کشته شده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا