افغانستان

سیلاب در افغانستان، شمار قربانیان به ۱۹۰ نفر افزایش یافت.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث اعلام کرده است که سیلاب های اخیر در شماری از ولایت های این کشور به خصوص در چاریکا مرکز ولایت پروان خسارات هنگفت مالی و تلفات جانی به جا گذاشته است.

غلام بهاو الدین جیلانی، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث «سه شنبه ۱۱ سنبله» در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که شمار قربانیان سیلاب های هفته گذشته در افغانستان به ۱۹۰ تن افزایش یافته است. او افزود که همچنان ۱۷۲ تن زخمی شده اند. آقای جیلانی گفت که این ارقام در حال تغییر است، چرا که هنوز هم عملیات امداد و نجات قربانیان ادامه دارد.

غلام بهاوالدین جیلانی می گوید که احتمالاً هنوز هم بین ۱۲ تا ۱۵ نفر ناپدید اند. او افزود که اخیرا جسد بی جان یک طفل در جریان پاک کاری یک کانال در پروان یافت شده است.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث اعلام کرد که بر اثر سیلاب های اخیر همچنان بیش از ۱۰۰۰ باب منزل مسکونی به طور کامل و ۲۹۶۰ منزل مسکونی به گونه قسمی تخریب شده است.

از هفته گذشته به این سو ولایت های کاپیسا، پنجشیر، میدان وردک، لوگر، کابل، خوست، ننگرهار، پکتیا، نورستان، کنر، لغمان، بامیان، غزنی و پروان شاهد جاری شدن سیلاب بوده اند. اما ولایت پروان به شدت از این سیلاب ها آسیب دیده است.

افراد متاثر شده از سیلاب ها که شماری از آنها همه دار و ندار خود را از دست داده اند، نیازمند کمک های بشری اند. وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث گفت: «از میان ۴۰۰۰ خانواده برای ۳۰۰۰ آنها کمک های عاجل توزیع شده و کمک ها هنوز هم ادامه دارد.»

در عملیات جستجو و نجات علاوه بر تیم های دولتی، گروه های مردمی و سازمان های ملی و بین المللی نیز شرکت دارند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا