افغانستان

وزارت خارجه لیست ۱۲ نفری سفیران جدید کشور را معرفی کرد.

وزارت امور خارجه‌ی کشور اعلام کرد که برای کشورهای بریتانیا، آلمان، قیرغیزستان، روسیه، اتریش، آذربایجان، ایتالیا، پاکستان، ترکیه، هند، ترکمنستان و ایران سفیران تازه معرفی شده‌اند.

در خبرنامه‌ای که امروز «پنج‌شنبه، ۱۳ سنبله» از سوی وزارت خارجه به نشر رسیده، آمده است که زلمی رسول در بریتانیا، یما یاری در آلمان، بسم‌الله وزیری در قیرغیزستان، سیدطیب جواد در روسیه و منیژه باختری در اتریش به‌حیث نامزد سفیر معرفی شده‌اند.

همچنان به نقل از خبرنامه، امان‌الله جیحون در آذربایجان، خالداحمد زکریا در ایتالیا، نجیب‌الله علی‌خیل در پاکستان، امیرمحمد رامین در ترکیه، فرید مومندزی در هند و خان‌ولی خان بشرمل در ترکمنستان به‌حیث نامزدسفیر تعیین شده‌اند.

وزارت خارجه افزوده است که شفق خواتی نیز به‌حیث نامزدسفیر خاص در امور مهاجرین در ایران تعیین شده است.

همچنان این وزارت گفته است که مدت خدمت وحیدالله ویسی به‌حیث سفیر در استرالیا تمدید شده است.

در خبرنامه تأکید شده است که قرار است به‌زودی این نامزدسفیران به‌استثنای وحیدالله ویسی جهت دریافت اگریمان به کشورهای متحابه معرفی شوند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا