علم

اپل، ایفون ۱۲ خود را رونمایی کرد.

شرکت اپل روز سه‌شنبه در جریان مراسمی با نام «سلام، سرعت» که علاقمندان به محصولات این شرکت از مدت‌ها انتظارش را می‌کشیدند از نسل جدید گوشی‌های هوشمند آیفون رونمایی کرد.
در این مراسم چهار گوشی از خانواده آیفون ۱۲ که قرار است ماه جاری میلادی میلادی به بازار عرضه شوند معرفی و رونمایی شدند.

تیم کوک، مالک شرکت اپل در جریان معرفی مدل‌های جدید گوشی آیفون از «آغاز یک عصر جدید» خبر داد و مهمترین ویژگی خانواده آیفون ۱۲ را پشتیبانی از نسل پنجم شبکه تلفن همراه (۵G) اعلام کرد.
آرون ماتیاس، معاون کوک نیز در این خصوص یادآور شد: «ما آزمایش‌های ۵G را با بیش از ۱۰۰ اپراتور در ۳۰ منطقه مختلف انجام داده ایم که نتیجه کار عالی و سرعت مشاهده شده چشمگیر بود.».
وی همچنین تصریح کرد: «در شرایط ایده آل، سرعت بیش از چهار گیگابیت بر ثانیه و در شرایط معمولی یک گیگابیت بر ثانیه اندازه‌گیری شده است.»
آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس چهار مدل از نسل جدید تلفن‌های همراه شرکت اپل هستند که یک سال پس از محصولات جدید دو رقیب اصلی این شرکت یعنی سامسونگ و هوواوی به بازار عرضه می‌شوند.

این محصولات از هفته‌های آینده با قیمت‌های پایه ۶۹۹ تا ۱۰۹۹ دالر در فروشگاه‌ها در دسترس علاقمندان خواهد بود. آیفون‌های ۱۲ پرو و پرومکس در چهار رنگ طلایی، نقره‌ای، گرافیتی و آبی به بازار عرضه خواهند شد.
مجهز شدن به چیپ ‌ست A14 Bionic که یک پردازنده پیشرفته ۵ نانومتری است و سرعت و قدرت پردازش بالایی در اختیار کاربران قرار می‌دهد از جمله دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد آیفون‌های ۱۲ عنوان شده است.
برای آیفون ۱۲ پرو نمایشگر ۶٫۱ اینچی طراحی شده؛ حال آنکه آیفون ۱۲ پرو مکس دارای یک صفحه نمایشگر ۶٫۷ اینچی است که بزرگترین نمایشگر گوشی‌های آیفون محسوب می‌شود.
دو گوشی گرانقیمت خانواده آیفون ۱۲ مجهز به دوربین‌های سه‌گانه و قابلیت فیلمبرداری HDR هستند و هر دو از یک فناوری جدید موسوم به سپر سرامیکی برای حفاظت از نمایشگر بهره می‌برند که مقاومت در برابر ضربه را چهار برابر افزایش می‌دهد.
آیفون‌های ۱۲ پرو و پرومکس با سه حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شوند که قیمت هر کدام بنا به نوع حافظه‌ای که انتخاب می‌شود بین ۱۱۴۹، ۱۲۴۹، ۱۳۴۹ و ۱۴۴۹ دلار در نوسان خواهد بود.
رونمایی از محصولات جدید اپل که طبق سنت هر ساله در ماه سپتامبر انجام می‌شد امسال با تاخیری یک ماهه به دلیل همه‌گیری بیماری کووید۱۹ در ماه اکتبر صورت گرفت.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا