شاهد

شکیرا، زندگی‌نامه شکیرا ایزابل مبارک ریپل

شکیرا ایزابل مبارک ریپل (به اسپانیایی: Shakira Isabel Mebarak Ripoll)

شکیرا در ۲ فبروری ۱۹۷۷ در بارانکیلا در کلمبیا به دنیا آمد. او تنها فرزند نیدیا ریپل و ویلیام مبارک است. پدربزرگ و مادر بزرگ پدری او از لبنان به نیویورک مهاجرت کرده بودند، جایی که پدر شکیرا در آن به دنیا آمد.
مادر او هم تبار اسپانیایی و ایتالیایی دارد. او از ازدواج‌های قبلی پدرش دارای ۸ خواهر و برادر هم‌نیا است.

او اجرا را در مدرسه آغاز کرد و توانایی‌های خود را در سبک‌های راک اند رول، لاتین و عربی همراه با رقص عربی معروف خود، نشان داد. او اولین شعر خود را در سن ۴ سالگی با نام “La Rosa De Cristal” سرود. هنگامی که بزرگ می‌شد، پدرش را می‌دید که با ماشین تحریر، داستان می‌نوشت و مجذوب این کار شد و یکی از دستگاه‌ها را برای هدیه کریسمس تقاضا کرد. او در سن هفت سالگی به آرزوی خود رسید و شعر نوشتن را ادامه داد. این اشعار در نهایت به ترانه تبدیل شدند. در سن دو سالگی، برادر بزرگش در تصادفی با موتور سیکلت کشته شد و در هشت سالگی، اولین ترانه خود را با نام “Tus gafas oscuras” نوشت که از عینک دودی پدرش که برای غم و اندوهش به چشمانش زده بود، الهام گرفته بود.

زمانی که شکیرا چهار ساله بود پدرش او را به یک رستوران در خاورمیانه برد، جایی که او برای اولین بار صدای دمبک را شنید و رقص عربی را دید.
پیش از این، شکیرا روی میز می‌رقصید و می‌دانست که در آینده یک مجری می‌شود. او از آواز خواندن برای معلم‌ها و همکلاسی‌هایش و حتی راهبه‌ها لذت می‌برد. اما در سال دوم از گروه کر مدرسه رد شد چون صدای خیلی قوی داشت. معلم موسیقی به او گفته بود که صدایت مانند «بز» است.

او می‌گوید در مدرسه به نام «دختر رقصندهٔ شکم» معروف شده بود. او می‌گوید: این گونه شور و اشتیاق من برای اجرای زنده کشف شد.
روزی پدرش او را به پارک محلی برد تا بچه‌های یتیم را ببیند، آن روز شکیرا با دیدن آن تصاویر، باخود گفت: وقتی که به یک هنرمند مشهور تبدیل شوم، روزی به این کودکان کمک خواهم کرد.

بین سنین ده تا سیزده سالگی او به وقایع مهمی در شهر خود دعوت شد و این باعث شد که در شهر خود شناخته شود.

در این زمان بود که او تهیه‌کننده تئاتر محلی را ملاقات کرد کسی که تحت تأثیر او قرار گرفت و در نتیجه در زندگی حرفه‌ای خود ترقی کسب کرد. وی در کلمبیا و آمریکای لاتین در اوایل دهه ۱۹۹۰ ظهور کرد. او از سال ۲۰۱۰ شریک زندگی جرارد پیکه مدافع معروف تیم بارسلوناست و از او در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ دو پسر به نام‌های میلان و ساشا دارد.

زبان مادری او اسپانیایی است و همچنین او مسلط به زبان‌های انگلیسی، پرتغالی، و کاتالانی است و با زبان‌های فرانسه، ایتالیایی و عربی آشنایی دارد.

جوایز

شکیرا تعداد زیادی جایزه برنده شده‌است. او ستاره‌ای در پیاده‌روی شهرت هالیوود دارد. او برنده ۵ جایزه از جوایز موزیک ویدئوی ام‌تی‌وی، ۲ جایزه گرمی، ۸ جایزه از جوایز گرمی لاتین، ۷ جایزه موسیقی بیلبورد و ۱۸ جایزه از جوایز موسیقی لاتین بیلبورد است. او همچنین یک بار در گلدن گلوب نامزد شده‌است.

او همچنین بالاترین فروش را در کلمبیا داشته‌است و بعد از گلوریا استفان، موفق‌ترین خواننده زن لاتین، با فروش بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون آلبوم، است.

سایر فعالیت‌ها

شکیرا یکی از نمایندگان رسمی باشگاه فوتبال بارسلونا برای طرح‌های خیریه این باشگاه است. باشگاه بارسلونا و بنیاد دسکالزوس توافق‌نامه‌ای را برای اجرای پروژه «توسعه فوتبال برای جوانان و زندگی سالم» در شهرهای آمریکا و کلمبیا امضاء کردند. شکیرا یکی از نمایندگان اصلی باشگاه بارسلونا برای اجرای این پروژه خیریه در کشور زادگاهش کلمبیا و آمریکاست.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا