افغانستان

چین به ارزش یک میلیون دالر مواد بهداشتی به افغانستان کمک کرد.

چین به ارزش یک میلیون دالر مواد بهداشتی به افغانستان کمک کرد. وزارت صحت گفته است که محموله‌ی مواد کمکی چین شامل نزدیک به چهل‌هزار کیت تشخیص ویروس کرونا، بیست‌هزار لباس محافظتی، دو پایه دسگاه پی‌سی‌آر و دو پایه دستگاه «آر ان ای» اکسترکشن است.

در اعلامیه‌ی وزارت صحت آمده است که سرور دانش، معاون دوم ریاست‌جمهوری هنگام تحویل گرفتن این محموله‌ی بهداشتی، از مردم و دولت چین به‌خاطر کمک‌هایش به افغانستان تشکری کرده است.

آقای دانش همچنان گفته است که از اثر تلاش‌های سکتور صحت و نهادهای حکومتی و مردمی با اطلاع‌رسانی به‌موقع رسانه‌ها، افغانستان در مهار موج اول ویروس کرونا درست عمل کرده است. به گفته‌ی او، تلفات ناشی از ویروس کرونا در افغانستان در مقایسه به کشورهای دیگر کم‌تر بوده است.

از سوی هم، احمدجواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه ضمن قدردانی از کمک‌های چین، گفته است که این وزارت یک گروپ آنلاین را با شماری از متخصصان کشور چین ایجاد کرده است. به گفته‌ی او، از طریق این گروپ، متخصصان چین تجربه‌های‌شان را با داکتران افغان در راستاگی چگونگی مبارزه با ویروس کرونا شریک می‌کنند.

عثمانی افزود که وزارت صحت برای جلوگیری از شیوع موج دوم ویروس کرونا در تمام مراکز صحی تدابیر جدی را روی‌دست گرفته است.

در همین حال، وانگ یو، سفیر چین در کابل گفته است که بحران کرونا آسیب زیادی بر اقتصاد افغانستان وارد کرده و کمک‌های کشورش به افغانستان به‌خاطر مبارزه با ویروس کرونا و تقویت روابط دوستانه‌ی دو کشور صورت گرفته است.

این درحالی است که براساس آمار رسمی وزارت صحت عامه، تا کنون ۳۹ هزار و ۶۱۶ نفر در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این میان، ۳۳ هزار و ۵۸ مریض «کووید۱۹» بهبود یافته و یک‌هزار و ۴۷۰ نفر دیگر جان داده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا