جهانشاهد

کاملا هریس اولین زن و اولین سیاه‌پوست معاون رییس‌جمهور امریکا انتخاب شد.

کاملا هریس اولین زن، اولین سیاه‌پوست و اولین فرد هندی تبار است که به عنوان معاون رییس‌جمهور امریکا انتخاب شد.
هریس دقایق قبل گفت: “این انتخابات خیلی بیشتر از جو بایدن یا من است. این مربوط به روح آمریکاست و خواست ما برای مبارزه با آن. کارهای زیادی در پیش داریم. بیایید شروع کنیم.”

کاملا هریس کیست؟

کاملا دِوی هریس (انگلیسی: Kamala Devi Harris‎؛ زادهٔ ۲۰ اکتبر ۱۹۶۴) معاون رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا (و اولین معاون رئیس‌جمهور زن و اولین معاون رئیس‌جمهور رنگین‌پوست) است.

وی از سال ۲۰۱۷ به عنوان سناتور تازه‌کار ایالات متحده آمریکا از ایالت کالیفرنیا تا ۲۰۲۰ مشغول به کار بود. او که از اعضای حزب دموکرات است، دومین زن سیاه‌پوست و نخستین جنوب آسیایی آمریکایی است که به سنا راه یافت.

هریس پیشتر از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ به عنوان ۲۷امین دادستان ناحیه سانفرانسیسکو فعالیت کرده، سپس از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ به عنوان ۳۲امین دادستان کل ایالت کالیفرنیا فعالیت کرد. در جریان مبارزات انتخاباتی‌اش برای سنا باراک اوباما و جو بایدن، از وی حمایت کردند.

 

هریس متولد ۲۰ اکتبر ۱۹۶۴ در اوکلند، کالیفرنیا است.

مادرش شیامالا گوپالان زیست‌شناسی بود که کارش روی ژن گیرنده پروژسترون انگیزه بخش کار در زمینه پژوهش سرطان پستان شد.

او در سال ۱۹۵۸ در ۱۹ سالگی از هند به آمریکا آمد و به عنوان دانشجوی تحصیلات تکمیلی تغذیه و غدد درون‌ریز و متابولیسم در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی شروع به تحصیل کرد؛

او در سال ۱۹۶۴ پی اچ دی خود را دریافت کرد.

پدرش دانلد جی. هریس، استاد بازنشسته اقتصاد در دانشگاه استنفورد، که اهل جاماییکای بریتانیا بود در سال ۱۹۶۱ برای تحصیل وارد یوسی برکلی شد و در سال ۱۹۶۶ پی اچ دی اقتصاد گرفت.

www.shahed.news

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا